M|Fjeld Skrevet Desember 12, 2011 Skrevet Desember 12, 2011 Heisann! Da har jeg og en kompis gått sammen om et prosjekt Jeg skrur og han holder orden på ting samt motivasjonen oppe For en måneds tid tilbake bytta vi bort en Sierra 2.9 V6 mot 520'n M20'n fikk rådebank et par timer senere, og planer for ny motor ble satt ut i live! Bilen på plass i lokalet, karosseriet pusses ned for å få ny lakk. Hvilken farge det blir er ennå uvisst.. Men vi heller mot Marrakesch Bräun eller Avusblå! Dagen derpå gikk turen opp til Kongsvinger for å plukke opp nye motoren, en M50B25 Så da var det bare å få bilen inn i lokalet og begynne å skru! Kakleværket endelig ute!
M|Fjeld Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Skrevet Desember 12, 2011 Så var det tid for å få nye motoren nedi! Monterte M20 svinghjul, trykkplate og 4-pucka sinter clutch på M50'n. Og ja, jeg slipte av litt på bunnpanna så dem ikke kom i krangel med hverandre Satte det sammen og heiv motoren nedi, girkassa fra M20'n ble brukt på M50'n da vi ikke hadde noen andre tilgjengelig Trengte bare å space opp ene sida på girkasse festet, så det gikk fint Nå gjenstår det bare å få kobla opp ledningsnettet så er bilen ready to go! Over nyttår blir det ytterligere oppgradering som en Vortech V2 kompressor, Bøttestoler og annet snacks! Så skal den herjes med i mellomtida og brukes for det den orker og klarer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå