hao Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Skal lakkere noen deler og på lakken står det 18-20 sec på boksen Hvordan kan jeg tynne lakken slik at den blir noenlunde passe, eller hvor kan jeg få kjøpt et viskosimeter. Hvordan gjør dere det. Prøv og feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Du stikker bare innom en lakkforetning og kjøper deg et viskositetsbeger, ala dette. Det er hull i bunnen så du dypper det bare i boksen med lakk, løfter det opp og tar tiden til det er tomt. Hvilken tynner/herder som er ideell til akkurat din lakk må du nesten høre med den du kjøpte lakken hos, siden det kan variere litt fra lakktype til lakktype. Du kan også varme lakken litt for å få den mer tynnflytende, men ideelt sett bør det ikke være for stor temperaturforskjell på lakken og det som skal lakkeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Desember 30, 2011 Share Skrevet Desember 30, 2011 Det er riktig som nevnt over her. Vil bare tilføre at det finnes forsjellige kopper for å måle viskosen (eks ford, zhan...). Det finnes noen tabeller på nett som enn kan bruke for og omregne.(har ikke link her) Det står kansje også hvilke kopp du skal måle med ut ifra gitte data? Denne tråden burde ligget under Teknisk katogori kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 30, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2011 Det var slike beger jeg så etter. De fantes ikke i eneste butikk i nærheten men kun på nettbutikk. Da jeg ikke fikk tid til å vente ble det så jeg varmet lakken til 30 gr samme som i rommet. Blandet i 10 % tynner og lakkerte. Pussig nok ble resultatet bra. Spurte etter et slikt på et lakkeringsverksted men de hadde ikke slike og de hadde knapt lakkert med slik lakk før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå