Gå til innhold

Bredbånds lamda, har noen erfaringer med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen som har bredbånds lamda som kan forklare hva som er fordeler med det i forhold til orginalt. Og hva en oppnår med den, og i hvilken sammenheng man børr/må ha det? :)

Ser biltema har en de kaller for titan, hvordan er den?:)

3skilxwmii5dn1jxaqtp.jpg

bilde av vanlig type

Skrevet

Bredbånds lamda er mye kjappere en vanelig lamda, BB (bredbåndslamda) er et viktig "verktøy" når man trimmer biler med f.eks turbo. Den brukes til å justere inn blandingsforholdet mellom luft og bensin, for at bilen ikke skal gå med for lite eller for mye bensin i forbrenningen.

Men til vanelig bruk så er den originale mer en god nok. Jeg hadde ALDRI brukt noen biltema lamda på noen av mine bmw`er.

Jeg anbefaler deg til å søke endel rundt her på forumet!

Det ligger en hel masse info på dette området.

A/F ration (air/fuel ration står det for) er et nøkkel ord ved søking på dette temaet.

Skrevet
Bredbåndslambda har et breiere måleområde, ikke noe som standard motorstyring bruker.

Det er flere bilmodeller som bruker bredbåndlambda originalt til motorstyringen.

Skrevet

s85 har 2stk lsu4.9 sonder, er visst div honda modeller med WB også.

Folk har nevnt det allerede men en bredbåndslambda har et linært måleområde fra ca(varierer mellom modeller) afr 10-20.

Mens en vanlig lambda kun måler om blandinga er tynnere eller feitere enn 14,7 (stokiometrisk blandingsforhold) Den virker omtrent som en bryter, enten høyt eller lavt signal. (noe forenklet forklart)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...