flyingwheels Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Lurer på om det er noen som har bredbånds lamda som kan forklare hva som er fordeler med det i forhold til orginalt. Og hva en oppnår med den, og i hvilken sammenheng man børr/må ha det? Ser biltema har en de kaller for titan, hvordan er den? bilde av vanlig type
KalMar Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Bredbånds lamda er mye kjappere en vanelig lamda, BB (bredbåndslamda) er et viktig "verktøy" når man trimmer biler med f.eks turbo. Den brukes til å justere inn blandingsforholdet mellom luft og bensin, for at bilen ikke skal gå med for lite eller for mye bensin i forbrenningen. Men til vanelig bruk så er den originale mer en god nok. Jeg hadde ALDRI brukt noen biltema lamda på noen av mine bmw`er. Jeg anbefaler deg til å søke endel rundt her på forumet! Det ligger en hel masse info på dette området. A/F ration (air/fuel ration står det for) er et nøkkel ord ved søking på dette temaet.
ehrnst Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Du trenger den ikke om du må spørre Sent from my Sensation using Tapatalk
Joachim_M5 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Bredbåndslambda har et breiere måleområde, ikke noe som standard motorstyring bruker.
GeRo Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Bredbåndslambda har et breiere måleområde, ikke noe som standard motorstyring bruker. Det er flere bilmodeller som bruker bredbåndlambda originalt til motorstyringen.
Johnsen86 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 5V lamdaer. M52 bruker det blandt annet såvidt jeg har skjønt.
T. Thøgersen Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Mener at enkelte varianter av VAG 1.8t har bredbåndslambda originalt.
ehrnst Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Stemmer det. Feks innovate sin sensor mener jeg er en bosch som bla noen vag har
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 s85 har 2stk lsu4.9 sonder, er visst div honda modeller med WB også. Folk har nevnt det allerede men en bredbåndslambda har et linært måleområde fra ca(varierer mellom modeller) afr 10-20. Mens en vanlig lambda kun måler om blandinga er tynnere eller feitere enn 14,7 (stokiometrisk blandingsforhold) Den virker omtrent som en bryter, enten høyt eller lavt signal. (noe forenklet forklart)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå