Ove B Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Har det problemet med at eksosen rister mye når den står i gir(automat). Potta fra turboen også kommer den ned til ein "fleksirør" eller noe i den duren. Isteden for å handle splett nytt er det noen som har ein ide eller forslag om kossen eg kan gjøre dette på ein litt rimeligere måte? Takker for svar:) Mvh Ove
rekorden Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Om jeg ikke tar helt feil, er det du kaller 'fleksirør' en form for støtdemper på eksosanlegget. Denne rister iallefall ganske mye på min også uten at jeg har noen problemer med det.
2000Touring Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Ingen uvanlig feil at anlegget går i stykker/lekker i forbindelse med den flexiskjøten. Har det samme på min. Og en arbeidskollega av meg hadde også samme feil på sin 320d.
Ove B Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Ja riktig. Blir nok bare ein vane sak, hatt bilen på verksted i 1 månde no så må nok bare bli vant me det
2000Touring Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Kan jo skifte fremre katten, der sitter flexiskjøten, og lekkasjen blir borte - er litt dyr originalt, men den kan skaffes for et par-tre lapper uoriginalt.
Johnsen86 Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Heldigvis er det ikke nødvendig å skifte katten til mangfoldige tusen for å fjerne lyden. Er bare å kjøpe en ny flexikopling på en bilrekvesitaforhandler å sveise inn. Den må riktignok være ganske kort ettersom det er ganske kort vei mellom svingene på den delen av eksosen. Tror jeg målte at jeg det var 16cm med rett strekke der, så selve flexidelen kan ikke være lenger uten å svinge. Gjorde det nylig på min fars 520d, går ut ifra at det er rimelig likt på din. Om du ikke kan sveise selv så kjenner du sikkert noen som kan, om ikke så er det uansett billigere å få få ett verksted til å sveise inn en flexi enn å bytte kat-delen av eksosen.
2000Touring Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Ja det er selvfølgelig sant som du sier. Jeg har nok bare en tankegang fra min egen bil som nå snart har gått 450.000km - og da tenker jeg at den katten - evt begge kattene - antageligvis er modne for utskifting uansett.
Johnsen86 Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Så sant så sant, but if it ain't broke don't fix it Kosta meg rundt 2-300 å fikse for Pappa (flexi, zinkgrunning, litt sveisetråd) så da kan vi godt fikse den noen ganger før katten ryker, men verksted kan fort koste mer ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå