Gå til innhold

Momentnøkkel som går til 290Nm? E36Hjullager framme spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke kommet skeiv på slik at det har kilt seg da?

Det skal jo være litt trangt, men ville lagt på noe rundt, gjerne noe du kapper ut av en stålplate eller noe lignende slik at du fordeler vekten på lageret..

Skrevet

Er ikke noe problem å banke lageret på spindelen med ei pipe, forbeholdt at du ikke banker det skjevt på. Og du skal IKKE fordele trykket mellom ytter og innerring! Kun innerringen skal presses eller slås på! Alle består av et hardt og et bløtt materiale, det være seg både kule-, rulle-, og glide-lager. Hvis du presser på ytterringen kan kulene (harde) lage spor i ringene (bløte), og da blir det slakk og ulyd. Hvis du ikke presser lageret rett på kan ringene deformeres.

Skrevet

Vel, om man presser på bare ytterringen, blir det slakk og ulyd. Men lager man ikke spor om du presser på bare innering også, eller?

Væfall det jeg lærte det en gang i tiden, at man burde fordele vekten før man slår. Jeg snakker for det meste om kulelager, da det er det jeg jobber med. Kan hende det blir noe annet på kule og glidelager?

Skrevet

Forhjulslager = innerring

Bakhjulslager = ytterring

Forran henger ytterdel bare med og bak henger innerdel bare med. Høyden på lageret er ikke likt på ytter og inner, så det er snakk om å tenke seg om når man monterer lager mtp. hvilken lagerbane man skal presse på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...