Gå til innhold

Bilen dør på tomgang når jeg frier den ut i fart,har feilkod


sindrebert
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Var på tur til Oslo i dag, da jeg kom til Drammen og skulle bremse ned på E-18 bilen mistet bilen turtall og "døde".

Bilen oppfører seg normalt ellers, kun hvis jeg prøver å frie den ut over 50km/t stopper den. Under 50km/t går det fint, motorlampen lyste gult etter jeg hadde kjørt ca 20mil og fikk lest av feilkodene når jeg kom hjem.

Kodene som kom opp er:

272D (Additive mixture adaptation, bank 2 control limit reached)

272C (Additive mixture adaptation, bank 1 controll limit reached)

249 (Data connection to drive and runninggear control modules (CAN BUS) )

Kan 272C og 272D være konsekvens av 249?

Dreier seg om en E46 02 318Ci N42 143hk

Fremgansmåte og feilsøking ?

Mvh Sindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte kode teksten på google fant dette.

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... -help.html

Those symptoms are synonymous to a vacuum leak in the intake. A vacuum leak anywhere after the MAF sensor will cause a lean condition, of which the O2 Sensors recognize and compensate for by adding more Fuel to richen the mixture. This will max out adaption values in the computer and set fault codes.

I know the 3.0 X5's have intake boot failures, and I'm fairly certain you have the same issue with your 4.4.

Fremgangsmåten for å finne vakuum lekkasje på "innsuget" er å blåse start gass på alle koblinger/sammenføyninger hvis det er lekkasje så vill du høre at motoren øker turtallet. insugslanger kan bli morkne fra luftfilter boksen og inn til luftmengdemåleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte kode teksten på google fant dette.

http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... -help.html

Those symptoms are synonymous to a vacuum leak in the intake. A vacuum leak anywhere after the MAF sensor will cause a lean condition, of which the O2 Sensors recognize and compensate for by adding more Fuel to richen the mixture. This will max out adaption values in the computer and set fault codes.

I know the 3.0 X5's have intake boot failures, and I'm fairly certain you have the same issue with your 4.4.

Fremgangsmåten for å finne vakuum lekkasje på "innsuget" er å blåse start gass på alle koblinger/sammenføyninger hvis det er lekkasje så vill du høre at motoren øker turtallet. insugslanger kan bli morkne fra luftfilter boksen og inn til luftmengdemåleren.

Okay takk for svar, skal prøve det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...