Gå til innhold

Tenningslås problemer! Hjelp, noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en bmw e36! Tenningslåsen sluttet og virke i sommer, og fikk ikke ut nøkkelen. for litt siden tok jeg ut tenningslåsen, og plukket den fra hverandre innvendig. men fant ingen feil, og får fortsatt ikke ut nøkkelen. Får ut nøkkeln vist jeg drar unna noe inni teningslåsen, men tror denne virker nå egentlig.

For litt siden var jeg da på huggeriet.. og fant en ny teninngslås.. denne virket og da jeg hadde skrudd ut denne tenningslåsen, satt den nøkkelen også fast ?

Er det noe som skjer vist jeg setter på plass igjen den jeg har... som gjør att nøkkel og slik virker når jeg skruer i sammen alt på bilen igjen ? Ettersom det samme skjedde med den jeg skrudde ut av bilen på huggeriet ?

Hjelp noen?!

Skrevet

Det er automat

Ja, jeg må ha bilen i "P" når jeg skal ta ut nøkkelen, men når jeg så på kontakten og der kontakten skal sitte på tenningslåsen så ser det ikke ut som det har noe å si... men når du nevnte dette nå så er jeg ikke helt sikker! Den bilen på huggeriet som jeg tok teningslåsen ut av, den var manuell.. og når jeg tok tenningslåsen av rattstammen på den, fikk jeg ikke ut den nøkkelen heller! :P og det var en eldre modell 92! Og bilen min er 97... men er kanskje noe i det du sa, det skal jeg teste så fort jeg kommer hjem fra jobb ! :)

Skrevet

Det går en wire fra tenningslåsen ned til girspaken på automat. Denne wiren låser nøkkelen når bilen ikke står i park. Over tid kan denne wiren trenge litt justering...

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...