boost Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Er det nokon som driver å bygger det fortiden i Norge? er det jævla mykje arbeid med å få den tilpassa;)? Mye vil folk tippe alt kommer på med motor å alt montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 går i hvertfall en i sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2011 Det veit eg;) Lure på om dei må flytte motoren lenger bakover, flytte torpedoveggen å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Han i Sverige har ikke modifisert noe på karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Ganske kurrant å få satt i nå som det tilbys reflashing av ECUn som gjør at du kan kjøre nesten orginalt. Det var den desidert vanskeligste prosessen på motoren, så resten er barnemat i forhold. Nye motorfester, custom radiator med 4 utganger, custom travers/bunnpanne eller tilbakeflytting av motor. Ny bremseservoløsning, kapping og litt omsvesing av nedre grenrørene. Så kommer det ann på hva slags girkasseløsning du har om du må modde tunellen eller ikke. Her passer f.eks E92 M3 kasse, siden S65 og S85 i praksis er samme motor. Så må du også gjøre endel obligatoriske uorginal-motor-i-e30 jobber. Ulempen er kronene du må legge ut. Lukter ihvertfall på 100k+ i bare deler. Sånn går det ann å gjøres, men trangt er det uansett... avtagbar frontmaske er nok en fordel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Er en i Norge som skal bygge om en E30 M3 med s85 motor nå i vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hvem er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 viewtopic.php?f=11&t=11959&hilit=e30+m3+s85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Hvem har den røde der da odd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 En kar fra Wales på e30zone.net Du må registere deg på forumet for å se tråden. Han satte meg i videre kontakt med en fyr som reflasher ECUene, der dette prosjektet er protoype på ECU flashen. Han tyskern som flasher mente også at det skulle gå greit å lage et SMG oppsett (som jeg regner med han Andre også har fått greie på, siden han bygger SMG.) Alpha N flash skulle også være på trappene etterhvert, og da snakker man fort 550hk i en S85 og forenkler prosessen ved overlading senere med å bruke profesjonelle software oppdateringer hos f.eks ESS tuning med kompressorkit, så slipper man datasprut. Så snart denne bilen er klar er den til salgs, uten at jeg har fått noe pris ut av han. Gi det 2-3 år, og S85 i E30 er epidemi som får M50 turbo til å fremstå som sjeldent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=11&t=11959&hilit=e30+m3+s85 Stemmer det. Hadde glemt bort at Andre har byttet motor (igjen...). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Men fy faen for en klump! Blir ikke e30 veldig framtung med en slik v10? eller tar jeg bare veldig, veldig feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 En kar fra Wales på e30zone.net Du må registere deg på forumet for å se tråden. Han satte meg i videre kontakt med en fyr som reflasher ECUene, der dette prosjektet er protoype på ECU flashen. Han tyskern som flasher mente også at det skulle gå greit å lage et SMG oppsett (som jeg regner med han Andre også har fått greie på, siden han bygger SMG.) Alpha N flash skulle også være på trappene etterhvert, og da snakker man fort 550hk i en S85 og forenkler prosessen ved overlading senere med å bruke profesjonelle software oppdateringer hos f.eks ESS tuning med kompressorkit, så slipper man datasprut. Så snart denne bilen er klar er den til salgs, uten at jeg har fått noe pris ut av han. Gi det 2-3 år, og S85 i E30 er epidemi som får M50 turbo til å fremstå som sjeldent. Tror vel kanskje det er litt lengre frem til dette blir en realitet - hehe. Totalarbeidet i forhold til en m50 turbo ganske mye mer omfattende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Desember 19, 2011 Share Skrevet Desember 19, 2011 Men fy faen for en klump! Blir ikke e30 veldig framtung med en slik v10? eller tar jeg bare veldig, veldig feil? Det stemmer - den bør flyttes bakover så mye det går. Han svenske som bygget klaget en del på at bilen ble understyrt ved banekjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2011 høyres ut som eit bra prosjekt:) noen som tørr å ta på seg ein sånn jobb? er e30 m3 større innvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå