Gå til innhold

E30 m3 med e60 v10


boost
 Share

Anbefalte innlegg

Ganske kurrant å få satt i nå som det tilbys reflashing av ECUn som gjør at du kan kjøre nesten orginalt. Det var den desidert vanskeligste prosessen på motoren, så resten er barnemat i forhold. Nye motorfester, custom radiator med 4 utganger, custom travers/bunnpanne eller tilbakeflytting av motor. Ny bremseservoløsning, kapping og litt omsvesing av nedre grenrørene. Så kommer det ann på hva slags girkasseløsning du har om du må modde tunellen eller ikke. Her passer f.eks E92 M3 kasse, siden S65 og S85 i praksis er samme motor. Så må du også gjøre endel obligatoriske uorginal-motor-i-e30 jobber.

Ulempen er kronene du må legge ut. Lukter ihvertfall på 100k+ i bare deler.

Sånn går det ann å gjøres, men trangt er det uansett... avtagbar frontmaske er nok en fordel.. :o

DSC00338-1.jpg

DSC00378.jpg

DSC00369.jpg

DSC00371.jpg

SAM_0428.jpg

SAM_0427.jpg

SAM_0426.jpg

SAM_0425.jpg

SAM_0429.jpg

SAM_0431.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar fra Wales på e30zone.net

Du må registere deg på forumet for å se tråden. Han satte meg i videre kontakt med en fyr som reflasher ECUene, der dette prosjektet er protoype på ECU flashen. Han tyskern som flasher mente også at det skulle gå greit å lage et SMG oppsett (som jeg regner med han Andre også har fått greie på, siden han bygger SMG.) Alpha N flash skulle også være på trappene etterhvert, og da snakker man fort 550hk i en S85 og forenkler prosessen ved overlading senere med å bruke profesjonelle software oppdateringer hos f.eks ESS tuning med kompressorkit, så slipper man datasprut.

Så snart denne bilen er klar er den til salgs, uten at jeg har fått noe pris ut av han.

Gi det 2-3 år, og S85 i E30 er epidemi som får M50 turbo til å fremstå som sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kar fra Wales på e30zone.net

Du må registere deg på forumet for å se tråden. Han satte meg i videre kontakt med en fyr som reflasher ECUene, der dette prosjektet er protoype på ECU flashen. Han tyskern som flasher mente også at det skulle gå greit å lage et SMG oppsett (som jeg regner med han Andre også har fått greie på, siden han bygger SMG.) Alpha N flash skulle også være på trappene etterhvert, og da snakker man fort 550hk i en S85 og forenkler prosessen ved overlading senere med å bruke profesjonelle software oppdateringer hos f.eks ESS tuning med kompressorkit, så slipper man datasprut.

Så snart denne bilen er klar er den til salgs, uten at jeg har fått noe pris ut av han.

Gi det 2-3 år, og S85 i E30 er epidemi som får M50 turbo til å fremstå som sjeldent.

Tror vel kanskje det er litt lengre frem til dette blir en realitet - hehe. Totalarbeidet i forhold til en m50 turbo ganske mye mer omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...