Gå til innhold

ASC/ABS - feilmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får av og til lys i dashboardet på ASC og ABS. Dette kommer som regel etter 10 meter kjøring. Tenkte først batterispenning, men målte 12,7 V på batteriet. Og 14,1 på tomgang med kjørelys på. Tror ikke det er grunnen.

Mistenker brudd i en ledning til en sensor, hadde akkurat samme problemet med en slitasjevarsler som lyste når den selv ville.

Men så kommer det rare, hvis jeg skrur av ASC etter oppstart kommer ikke feilmeldingen. Tyder det på noe?

Skal somle meg til å få tatt en diagnose, men hvis noe av dette indikerer om det er foran eller bak kan jeg bare bytte. (er ikke h/v bak og h/v foran like?)

Skrevet

Temmelig vanlig med feil på sensorer, den vensttre bak går på speedometer å viss det virker så er nok ivertfall den iorden.

De to fremme kan og lage kluss med giring viss du har automat? ved feil på en av disse kan bilen gire tregt + nekte og gire høyere enn tredje giret.

Men Diagnose er nok det letteste i slike tilfeller.

Hilsen

Terje

Skrevet

Takk, da kan jeg utelukke venstre bak i alle fall :D three to go! Noen som har erfaring med carsoft og mac? Evt noen annen kinadiagnose som funker på mac?

Har ikke hatt feilen på noen dager, den kom etter verdens verste tilfelle av sten inni bremseskjoldet. (men det skjer ørten ganger hver vinter). Finnes det forresten en ny utgave bremskjold, tilpasset strødde veier..?

• 1 month later...
Skrevet

Periodvis ikke speedometer. Stod npk ikke så bra til venstre bak som jeg først trodde :D Hadde tidlig i høst litt problemer med at cruisekontrollen mistet takten, det skjer også nå når sensoren bak kødder. Begynner med å bytte v.b, så ser vi hva som skjer

Skrevet

Min er også slik, eller var lettere sagt. jeg hadde brudd på ledning venstre fremme, bare loddet dem sammen igjen :) men vist du har skjekket at det ikke er brudd er kanskje ikke det til mye hjelp :P

Skrevet

Det er ledningsbrudd på en eller flere sensorer. Kommer og går litt her også. Noen ganger funker alt i flere uker. Vet om v.b i og med at speedometeret ikke funker, men det er nok en eller flere andre også. Har en lang tiltaksliste, men hobbysnekrer om dagen, så bilen får vente litt til

• 6 months later...
Skrevet

Problemet forsvant når våren mildværet kom i mars. Ikke merket noe siden, bortsett fra nå etter at et verksted har byttet spindel v.b. Nå er det sånn at pedalen tidvis pulserer ved vanlig oppbremsing. Tenkte å få verkstedet til å ta en diagnose når jeg er hjemme fra ferie. Men ved kraftig oppbremsing mens det abs styret holder på drar bilen mot venstre. Noe som for meg indikerer feil høyre foran. Etter en stund kommer varsellys for abs på, og bilen går da snorrett ved kraftig oppbremsing. min tanke er sensor høyre foran, lurer på å bytte denne og ta diagnose hvis det ikke hjelper. Noen tanker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...