flonoen Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Kjører mellom bergen voss, og merker først abslampen lyser. Så begynner viskerene å gå treigt, lys i instrumentpanel blir svakt. Etter en liten stund begynner turteller og speedo å jage ned og opp i fart/turtall. Til slutt streiker vindusviskere og speedo helt. Heldigvis like før en bensinstasjon, så kjører inn der og lar bilen stå på tomgang. Den går ujevnt et minutt før den dauer, så rekker ikke måle spenning før den daua. Målte 10,8 rett etter den daua. Nå etter 10 minutt måler jeg 11,5. Lys i dash er som normalt, men startmotor sviver ikkje. Hadde problem med det en gang tidligere, gav den da et lite kakk og den kom etter det. Nå er den helt dau virker det som. Gåen dynamo/dårlig batteri+gåen startmotor? Alt det elektriske virker bra nå, vindusviskere går som normalt osv. Prøve få noen til å hjelpe meg trille i gang, får håpe det går så eg kommer meg heim iallefall.
tonyku Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Tipper dynamo. Denne har da sluttet å lade å deretter tappet batteriet.
flonoen Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 Fikk start, kom meg to-tre km avgårde før bilen begynte å fjuske voldsomt, til slutt måtte eg hive meg inn på ei busslomme før bilen daua heilt. 6,7v på batteriet. Får vel ringe naf og få de til å kjøre meg heim :/
flonoen Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 Tipper dynamo. Denne har da sluttet å lade å deretter tappet batteriet. kun dynamo, ikke starter også? Ville ikke den dradd litt iallefall, selv om det var svak spenning på batteriet? Venter på nafbil nå, mye kommer ny dynamo+arbeid på hos et verksted?
evi Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 Er det for lav spenning klarer ikke startern mer heller.
flonoen Skrevet Desember 19, 2011 Forfatter Skrevet Desember 19, 2011 Ser koed ar brukt dynamo til 535i til 1000kr ca. 90ampere. Hvordan ser man hvor stor dynamoen er på bilen? Ser man får 90, 110 og 140 hos gs.
Uvdøling Skrevet Desember 19, 2011 Skrevet Desember 19, 2011 står vell på dynamoen. eller så kan det hende du bare trenger og bytte børster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå