Gå til innhold

Bmw e34 520 ladeproblem, hvor skal jeg begynne?

BmOle
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, Kjøpte en 520 for en stund siden.

Men har ikke akkurat kjørt den så mye, kanskje noen kilomteter til sammen..

Før minusgradene kom krypende tok jeg en liten motorvask der jeg maskerte dynamo, di fleste koblinger over coiler osv. Og den gikk fint etterpå, men skulle starte bilen her om dagen, og oppførte seg plutselig litt rart menst den gikk seg varm, Uten lys og ikke i fart.

den begyndte og fjuske krafti, tok da og holdt den på ca 2ooo Rpm, menst motoren var varm, Holdt seg litt og døde ut.. luftmengdemåler funker.

Prøvde igjen noen minutter senere, men og samme skjedde, bare værre..

Så det jeg har funnet ut er att den ladder ikke nok til insprøytninga og bensinpumpe osv, og misstenker jeg har gjort for dårlig jobb med maskeringa fra motorvasken..

Jeg kobla på ett batteri med startkabler, og da funket plutselig alt kjempebra en stund, men så snart jeg kobler av batteriet, tar det kanskje noen minutter på tomgang før den begynner og kødde igjen.

kan jeg se noe feil på ett diagnoseapparat? har tilgang til ett skikkelig.

Skal en dag ta og måle laddespenning, misstenker att spenningsregulator er gåen.

noen som vet?:)

takker på forhånd alle som er behjelpelige med svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar folkens!

takker for tips med strømforbrukere på og litt turtall.

Har hørt att spenningsregulatoren kan gi samme symptomer, Men har jo en ny dynamo liggende, og regulator.. så da skifter jeg helder:)

Kom foresten på at jeg kobla litt anlegg her om dagen også, og da klarte en kompis og kortslutte spilleren. etter da problemene kom egentlig. han koblet omvendt på pluss og minus da di ikke var merket rett.

Og har misstanke om kanskje spenningsregulatoren har fått seg en smell pgr av det.

Ingen sikringer gikk, alt var normalt, men en stund (noen timer) etter skjedde det..

så er vel uansett regulator å dynamo som har møtt skjebnen da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første prio sjekk lading og batteri tilstand!

Dårlig strøm ingen diagnose test heller.

om jeg skifter til fulladdet batteri, og da sjekker :)?

har 2 nye batterier, bare brukt i noen timer, og 1 eldre fult fungsjonelt.

kan jo sjekke alle batteriene om det er noe feil da, har gått i samme felle før med nye batterier som har vært produskjonsfeil på, ergelig, kostet meg mye bryderi og banning.

er ikke særlig kaldt her helder, rundt 3-4 minus så batteriene har ikke hatt det tøft akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...