Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig tatt fatt å startet å montere et ettermonteringssett for grøftelys på E36'en. Har fått inn lyktene, sikkring, relè og knapp, men sliter med å få koblet opp styrestrømmen.

39jmi5it8t2udxpca6kn.jpg

Monterte sikkringsholder:

w1c6oykn6qv0kakp2w93.jpg

Relè og sikkringsholder:

xk7n8stb5pd6xlpktv8r.jpg

Var usikker på om dette hadde noe med grøftelysene å gjøre. De var ikke koblet i hop fra før. Dette er under rattstammen.

miq5xmfsqiok8kzwdx36.jpg

2s511v65zkmam0ji4um5.jpg

Noen som vet hvor desse ledningene skal?????

8zkh71s6neziz3ib39rr.jpg

2cdneth9pm5zsnrvc0rn.jpg

np5qn00fezo57o3yy382.jpg

5uo5bvoaflumsdzaw6es.jpg

Skrevet

hei hå, på det 3 bilde ifra bunnen av, den lederen som er tapet på der, den skal du ta løs, fordi den skal festes ifra selve hovedlysbryteren til alle lysene om du skjønner, du må skru av den som du skrur av alle lysene med også stapper du den tingen inn i nr 8 på den hovedlystingen, og opp til den knappen til selve grøftelyse, tror den gikk opp til grøftelyse, den er som en forigling bare slik at du ikke skal bruke feil lyskombinsjon og slikt:P den kontakta under rattstammen mener jeg at jeg kom frem til og ikke bruke:P så den kan du drite i tror e:P men ellers så skal den flate gule som er på ledningsnettet skal du putte den som er der ifra før med samme farge tror e d va, om e ikke huska vedlig feil. på ledningsnettet som du holder på med no, der e d en svart kontakt? ikkr sant? da leter du bare godt og lang nedi sikringboksen etter en samme kontakt og putter den nedi, plug and play. den litt tjukke røde, den skal stikkes nedi en slik flat pluss + fordeler som ligger ned i sikringboksen, denne er for å forsyne plussen med strøm. på den flate fordeleren er der en ledig til og stikke nedi: syns å huske der var to slike, men bruke den som er stor å ikke liten, da den ikke passer i forgreneren:P mulig e glømme noe no, men bare spør:P e kan hjelpe deg så godt e kan:)

Skrevet

de ledningene som på en måte skal stikkes i noe, de skal stikkes i de fargekobinasjoenen som passer den, grev goft nedi dikringboksa, med meg låg de langt nede:P ang den kontakta under rattstammen, kan det kanskje vær der du tar løs den ekstra kabeknipa som var tapet fast som jeg beskrev lenger opp i teksten, å gå ifra selve hovedlysbrytern og inn på den ledige inngangne på den kontakta der, så skal den kontakta stikkes inn på grøftelysbryteten, usikker, men kan montere ned dasjen min å skjekke om du ikke finner ut av det:D

Skrevet

Tusen takk! Nå fikk jeg det til, og er meget fornøyd!:D

Hadde bare et par små problem. Da jeg skulle koble ledningen i fra hovedlysbryteren til grøftelysbryteren var det noe lite jeg lurte på. Jeg kunne ikke finne ut hvordan jeg opnet "klips" greiene som holder ledningene på hovedlysbryteren så jeg fikk ikke denne ledningen helt inn. Jeg bare presset ledningen litt inn slik jeg fikk kontakt og lysene fungerer, men skulle gjerne ha jort dette litt mer skikkelig. Regner med at denne bryteren har en lignende "klips" mekanisme som var på grøftelysbryteren og sikkringsholderen.

Her ser du at ledningen til grøftelysene ikke er helt inne.

mxwrmyh0wk7tfn4dqiex.jpg

En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg skal få lyset i dashbordet til å lyse. Er usikker på om pære er montert. Men skal det trekkes noen ledninger opp til denne pæren?? Og er det vanskelig å montere pære om den ikke er montert. Jeg har hørt noe om at en trenge spesialverktøy til dette.

Skrevet

Da jeg la opp grøftiser til min gamle e36, så tok jeg ut speedometert å satt inn pære. Funket gull det, ingen kableltrekking.....eller spesial verktøy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...