Gå til innhold

Oljelampe lyser etter start, m52

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har oljelampa (den røde for trykk) begynt å lyse i 0.5-1 sekund rett etter start. Det er jo ikke så lenge, men før slukket den umiddelbart etter start.

Er det en tilbakeslagsventil i oljefilterhuset på M52 motoren, av den type som sitter i selve oljefilteret på en del andre biler???

Eller kan trykksensor være dårlig?

Skrevet

Er "tidligere" også likt som varmere i været? Oljen blir tyngre ved økende kulde, og det kan ta merkbart lengre tid før oljetrykket er tilfredsstillende høyt.

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC via Tapatalk

Skrevet

Hvor lenge står motorvarmeren i da? (og det er en vannvarmer?) Om den står i kort tid, så vil den starte raskere, men oljen ikke har blitt varma enda, så vil lampa slukke raskere om du IKKE bruker den fordi du da trolig trenger litt mer tid med kinning før motoren går?

Eneste jeg kan tenke med i farta...

Har du mulighet til å parkere i varm garasje? Se om det vil endre noe på det...

mvh Frode Neergård

sent fra min HTC via Tapatalk

Skrevet

Den står i ca 2 timer, det er en blokkvarmer, så varmer både olje og vannet. Har ikke mulighet for å parkere i varm garasje. Det er vist en tilbakelsagsventil i oljefilter huset. Mulig jeg skal sjekke den.

Skrevet
Den står i ca 2 timer, det er en blokkvarmer, så varmer både olje og vannet. Har ikke mulighet for å parkere i varm garasje. Det er vist en tilbakelsagsventil i oljefilter huset. Mulig jeg skal sjekke den.

En vannvarer/blokkvarmer varmer kun kjølevæsken og ikke oljen, oljen er like stiv som om du ikke brukte motorvarmer. Men en oljevarmer varmer oljen og ikke kjølevesken, her er oljen nesten driftsvarm ved oppstart.

Skrevet

Det sitter et varme element montert utenpå blokka. Det står ikke i noen kjølekanal. Ser ikke helt hvordan den skal varme vannet noe mer enn oljen, da hele motorblokka inklusiv bunnpanne blir varmet opp. Merker til og med at oljen i girkassen blir varm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...