Gå til innhold

Byttet topp - Dårlig varmeanlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en BMW E46 318i, 2000 modell som jeg akkurat har vært å henta på verksted etter bytte av toppen. Hadde håpet det kun var toppakninga, men viste seg at selve toppen (blokka) hadde sprukket, så det kosta meg ca 30.000 NOK (Stenshagen skulle ha 66000 for samme jobben).

Men, her er problemet: Kjørte hjem med bilen i stad, en tur på ca 12 mil. De 10 første mila kjørte jeg på veier med 60, 70 og 80 soner, og da fikk jeg svært dårlig varme fra varmeapparatet. Klimaanlegget stod innstilt på 32 grader, og vifta på maks styrke. Hørtes ut som vifta jobba som bare det, men fikk null varme ut fra anlegget, slusene var rett og slett kalde. Så de to siste mila kommer jeg på motorvei, og kjører i 100-120 km/t og først da merker jeg noe varme fra apparatet. Ble riktignok langt fra 32 grader, men ble så du kjente varmen i hvert fall.

Hva tror dere om dette? Har en nabo som mente det kan ta litt tid før klimaanlegget kommer seg etter bytte av blokka/toppen, at toppen rett og slett må kjøres inn først. Kan dette stemme?

Setter stor pris på alt av innspill rundt dette. Kjedelig å ha brukt slike summer på verksted for så å finne nye feil med en gang.

Vil samtidig få benytte anledningen til å ønske dere alle en riktig god jul :)

Skrevet

Enig med han over her. Kan hende de ikke hadde luftet kjølesystemet godt nok, altså at det er litt luft igjen. Finn en bratt bakke å prøv å få luftet det mer :) Hadde samme problemet selv, kom bare litt varme av og til så jeg luftet det på nytt, og da kom det god varme.

Skrevet

Kan virke som det ligger litt luft igjenn i systemet, har hatt samme problem noen ganger selv. Men har også vært borti att det er veldig dårlig efekt på varme ved tett coupefilter(e34)

Skrevet
Kan virke som det ligger litt luft igjenn i systemet, har hatt samme problem noen ganger selv. Men har også vært borti att det er veldig dårlig efekt på varme ved tett coupefilter(e34)

Er ganske kjent at folk blir plaget med det på e34 ja. Særlig det at det kommer varme med føttene og i sidene men ikke i midten.

Skrevet

Tusen takk for responsen folkens.

Da har jeg forsøkt å lufte kjølesystemet. Tok en kjøretur nå med anlegget på maks, men får kun varme helt oppe ved frontruta. Fortsatt ingen varme ut fra noen av viftene. Hva annet kan dette være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...