zandzpider Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Heisann, Har en E36 316 Compact (1997) I starten så lugget den bare innimellom, men ettervært som været slo over og det ble ganske fuktig så ble det ganske fort værre. Kjørte til oslo her et par helger siden og da pøste det ned og vann sprutet overalt. Da lugget bilen noe inn i helsikke, men jeg kom meg frem og tilbake. Bilen har nå stått et par dager og jeg klarer ikke å få start på den lenger. Det virker som den "vil" starte, men akkurat i det den skal til å "trå" til, så gir den opp. Tennpluggene er nye (fra biltema) og har blitt kjørt på maks 3 uker.
zandzpider Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Skrevet Desember 22, 2011 Drar den på startern? Får den bensin? Starteren drar og det lukter bensin av pluggene så det gjør den. Som sagt har jeg fått den til å starte 1 gang, men klarte ikke holde den i gang før den døde igjen. Smeller i potta også. (når jeg fikk start på den)
zandzpider Skrevet Desember 22, 2011 Forfatter Skrevet Desember 22, 2011 Ta ut hjernen og se om den er blitt fuktig. Hvor sitter hjernen? Så det var endel el-boxer under (bak) hanskerommet, er den der?
hao Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Hvor sitter hjernen? På torpedovegg, bak høyre dempertårn. Bak et gummilignende deksel på ca 25 x 20 cm
Hauso Skrevet Desember 22, 2011 Skrevet Desember 22, 2011 Kan også være fordelerlokk/fordeler, eller coil. Typiske ting som ikke er glad i fuktighet:) Hadde samme symptomer på min bil i fjor. Bytta rotor, av mange ting, det funka:)
zandzpider Skrevet Desember 23, 2011 Forfatter Skrevet Desember 23, 2011 Testet ny coil istad, ingen effekt.
X5-78 Skrevet Desember 23, 2011 Skrevet Desember 23, 2011 Visst du har en ekstra nøkkel så prøv å start bil med den. Hadde lignende problem så du beskriver og skiftet bensinpumpe mm. på en eldre e36. Det viste seg at nøkkelen(elektronisk) var defekt..
zandzpider Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Skrevet Desember 27, 2011 Testet med reservenøkkel, ingen effekt. Om jeg tar ut tennpluggene så lukter det bensin av dem så går utifra at pumpa fungerer. Skal teste ny (brukt) ECU i morgen. se om det har noen effekt
zandzpider Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Skrevet Desember 29, 2011 Bilen tente selvfølgelig ikke med ny ECU pga ECW'en ikke var matchet opp. Satte ting på plass igjen (gammle ECU) skrudde på tenninga for morroskyld (har jo prøvd 50 ganger, så hvorfor ikke 51) BILEN startet, på første forsøk? må ha vært noe løst ved ECU boxen. får se hvordan bilen er nå som den går igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå