e30freak Skrevet Desember 23, 2011 Share Skrevet Desember 23, 2011 Har holdt på med en proskjekt i et halt år ca, (skjekk linken min) da jeg prøvde å bygge om en 316 face, til 325i. Ombyggingen i seg selv gikk jo gangske greit. Men når jeg begynte å regne på kviteringene og jeg tippet over 90000, da begynte jeg å lure på om det var VERDT det. Så det jeg har bestemt meg for nå, er å bygge BANE bil av bilen. Har veldig lyst på omkring 300-350hk. (og til dere, jeg vet det KOSTER) Noen som vet sånn ca hva som trengs å gjøres sånn MOTOR MESSIG, for å oppnå best resultat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Desember 23, 2011 Share Skrevet Desember 23, 2011 Hva definerer du som Banebil? Type "Gatebil" spol-og-herj til alt er helt slutt, eller klasse den inn som lisens-bil og kjøre løp? Den enkleste måten å få rimelig og god effekt, er å bytte til S50 motor vil jeg tro. Kommer litt an på om du vil ha turbo-øs, eller sugemotor med ålreit register. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30freak Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Hva definerer du som Banebil? Type "Gatebil" spol-og-herj til alt er helt slutt, eller klasse den inn som lisens-bil og kjøre løp?Den enkleste måten å få rimelig og god effekt, er å bytte til S50 motor vil jeg tro. Kommer litt an på om du vil ha turbo-øs, eller sugemotor med ålreit register. takk for bra svar. Hadde tenkt til å bruke den som drifte/løps bil 300-350+ hk? Lurer bare litt på hva jeg må gjøre. Har en m20b25 motor, så lurer litt på å hive på turbo osv. Men er ikke helt sikker på hva som er best? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Bare å hive på turbo blir i 99 av 100 tilfeller mye dyrere enn du regner med til å begynne med, personlig ville jeg gått for en S50 motor, tror det gir mest "bang for bucks". Den kan jo også oppgraderes senere med litt slemmere kammer, carbonbox, datasprut, overlading, ++++. Der (igjen) er det pengene som begrenser hvor mye effekt/moro du vil ha. Men, når det er sagt, så er igrunn M20 fin å overlade også, men det blir dyrt (som med stort sett alle motorer) skal det gjøres ordentlig. Så det koker ned til hvor mye penger du har budsjettert med, og hvor mye da vil legge i det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå