Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en 11 knapper's obc og kjøpte meg en 18 knapper's men fikk den ikke til å funke prøvde å koble den ledningen jeg hadde der det gikk ann, men den fikk ikke noe strøm.

også lurer jeg på om noen vet hvor tempføleren sitter for er ganske sikker på at den har tatt kvelden siden den viste 37c- og 37f

Skrevet

Tempføleren trenger lang tid før den kallibrerer seg. det gjør den automatisk, så hvis den har virket før vil den vise rett temp etter en stund. Tempføleren ligger i plastkanalen som fører luft fra fangeren til bremseskiven fremme til høyre.

Skrevet

den ligger i fangeren på en måte ;P? men da skjønner jeg hvorfor den ikke funker helt, fordi jeg knuste frontfangern her omdagen, men var mest på venstre.

Skrevet

Se etter denne: 65811383204.jpg det er temp sensoren.

Tempføleren trenger lang tid før den kallibrerer seg. det gjør den automatisk, så hvis den har virket før vil den vise rett temp etter en stund. Tempføleren ligger i plastkanalen som fører luft fra fangeren til bremseskiven fremme til høyre.

Tror det er litt forskjellig fra årsmodell til årsmodell, men tror alle som har org. M-tech front har sin på venstre.

Min er på venstre side.

Hvis du tenker på den flate sensoren som er i høyre luftekanal så er dette en termisk bryter, har du dennen har du også spylerdyser med varme i.

Denne styrer varmen i spylerdysene.

Så har du sen slik, så har du menst sansynlig vinterpakken på bilen din.

men den fikk ikke noe strøm.

18knapperen skal ha strøm inn på den andre kontakten, den som ikke er på 11knapperen.

"3. Now Splice the 18 Button White Connector to the remaining wiring going into the car that were on the old 7 or 11 Button MID/OBC’s Black Connector. These are;

a. Formally Pin Slot 17 on old Black Connector now Pin 8 on White Connector (Red/Yellow); This powers the 18 Button OBC.

b. Formally Pin Slot 18 on old Black Connector now Pin 13 on White Connector (Brown); This grounds the 18 Button OBC."

kikk på denne: http://www.bimmerwerkz.com/forum/faqs-diys/ultimate-diy-18-button-obc-upgrade-58698.html

Skrevet

Takk skal du :) skal prøve og se om jeg skjønner noe ;P elektro er ikke min sterke side, får nok noen til og hjelpe meg ;P hadde tenkt til å få alle funksjonene på den til å virke:)

Skrevet
Takk skal du :) skal prøve og se om jeg skjønner noe ;P elektro er ikke min sterke side, får nok noen til og hjelpe meg ;P hadde tenkt til å få alle funksjonene på den til å virke:)

Hehe, nå er det en stund siden jeg koblet om selv, men står du fast så send meg en pm. så skal jeg prøve å hjelpe.

Se også denne, her står framgangsmåten veldig detaljert: http://www.scarolas.com/98e36m3/BMW%20E36%2018%20Button%20OBC%20Conversion-Upgrade%20DIY.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...