Julian Sommer Skrevet Desember 24, 2011 Share Skrevet Desember 24, 2011 Hei! Kjøpte for noen få uker siden komplett front-anlegg fra Bilradiospes.no. Spiller: Pioneer 9300SD Komponentsett: Polk Audio db6501 (6,5" 100wrms, 92db) Fortserker til komponentsett: RF Punch 400.2 (2x150w rms ved 4 ohm) Høyttalerne har nå etter kanskje 50 timer spilletid begynt å skurre og spille lavere enn før. Alt av innstillinger er gjort riktig. Begynte plutselig å høre skurring under en lang biltur. Det er ikke bare bassen som skurrer, men hele lydbildet er skjærende og skurrende ved høyere volum. Spiller greit ved lavt volum, men lite midbass i forhold til før. Noen som har anelse om hva dette kan være? Mvh Julian Sommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Januar 10, 2012 Share Skrevet Januar 10, 2012 når jeg hadde e39en så skjedde dette hos meg og men jeg hadde kjøpt cerwin vega komponent sett. hadde montert det og alt spilte helt fint men etter noen dager så begynte det og skurre på høyt volum (litt over normalt volum) gikk innom bilradiospes og de fikk høre demonterte det prøvde det inne hos dem. men der skurret det ikke typisk det ^^. gikk over jording og ledninger forsvant ikke. så endet opp med at når lyden kom så skrudde jeg bare litt ned sånn det forsvant, og så når lyden kom tilbake igjen på lavft volum skrudde jeg opp litt. det gikk en stund men det forsvant på den måten. virkert som at høyttalerene brukte ganske lang tid på innspilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellan Skrevet Januar 29, 2012 Share Skrevet Januar 29, 2012 Go årsak er at enten ligger chassi på HT i ståle på bilen/jord Eller er det noen ledninger som har mistet isolasjon og gnisser sammen eller gnisser i jord/chassi. Da blir det sånn. Eneste som skal være i kontakt med chassi/jord er - på spillern eller selve skalle på spillern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå