Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et år på veien med en flammelakkert Citroen Saxo 1.4l var det påtide med ny bil. Fant en relativt strøken E34 525 på finn.no, som ble min for skarve 15000 kr. Veldig lite rust, men er en del farlig rust rundt jekkfestene. Den er overraskende strøken teknisk, ihvertfall for å ha gått 250000km. Importert fra tyskland i 1991, forrige eier kjøpte den i 1999 om jeg ikke tar helt feil. Dessverre er den ikke så fin i lakken, og interiøret er ganske slitent. kupeviften fungerer heller ikke, og det er jo ikke så utrolig stilig nå om vinteren.

ps1kqu8pddct2cjepmb2.jpg

n9oea5oszp5tuy5znarc.jpg

Første målet blir å få den eu godkjent, Er heldigvis ikke så mye å fikse. Nye blinklys foran og nye lykter bak, siden det er hull i de nå. Så er det bare ny hjelpesnekke foring og smøre opp bremsene foran så skal alt være i orden.

Ting som skal bli gjort:

ny hjelpesnekkeforing (ferdig)

Nye bremseskiver og klosser (ferdig, bilstein)

blinklys foran (ferdig)

Nye lykter bak (hvite blinkere)

fikse låsen på høyre bakdør

Kupevifte (montert ny)

Montere anlegg. (Delvis ferdig)

diverse nytt interiør

Rette et par småbulker

Viftereim

Skiftet demper (ferdig)

Oljeservice/lekkasje (ferdig)

få den eu-godkjent (Ferdig :D )

Parallellstag (nytt)

powerflex foringer stabstag (ferdig)

Ting som skal bli gjort når jeg har penger til slikt:

Nye felger/dekk til sommeren (Ferdig, brock b1)

lakkering, enten blå eller svart

skinnseter

Fjernstyrt sentrallås

senk (ferdig)

tenker litt på m5/mtech styling

soting av vinduer bak

Skrevet

Slenger med noen før/etter bilder av blinklysene

før:

ye10lj34yqvmiwfrpoou.jpg

etter:

tkoj46jf2639kkc216jw.jpg

Ble fornøyd :D

fikset anlegget også, ny spiller, og to midlertidige 10" i bagasjerommet. her er et bilde av min gode venn/og selvlært bilmekaniker som hjelper meg med bilen :wink:

ptcxkk7qwvr6vzoma7ai.jpg

Skrevet

fikk senkefjærer til julegave av EspenL her på forumet :D

supersport 35-50 woho

mn3qfroe6lo6kiyy1h6b.jpg

Hvilke felger har du i tankene?

Vet ikke ennå, har sett litt på GS-monza felgene, men er ikke sikker. Noen forslag?

Skrevet

driver kompisen din å legger kabler der eller? :P

har du batteriet framme eller bak?

gjorde en feil på min (batteriet bak) og la signal kablene på den siden, forferdelig støy :P

Skrevet

Det gjør han ja :)

Har batteriet bak, og signalkablene ligger på samme side, men hører ingen støy. Men skal likevel kjøpe en lengre signalkabel ganske snart, siden den jeg har nå er akkurat litt for kort. Og da kan jeg legge den på motsatt side :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Har vært uten data en stund så har ikke hatt mulighet til updates, men har skjedd mye nytt siden sist.

Sendte bilen på eukontroll, fikk overraskende nok bare 2 feil. Det var lekkasje i demper framme (v.s) og oljelekkasje i motor.

fikk fikset demperen hos en kompis, var litt usikker på framgangsmåte siden det var første gang vi begikk oss ut på noe slikt. Men fint og alt satt som det skulle til slutt.

5wrvijux57ll331zrd3a.jpg

Gamle demperen, var ganske så sliten denne her.

yywflzm8op6tsggtfml9.jpg

Når det kom til oljelekkasje var vi litt usikker på hvor den lå. men det har heldigvis ikke verre enn løse skruer rundt bunnpannen. Så vi strammet til de og vasket godt i hele motorrommet. Tok også en oljeservice, med ny olje og nytt filter.

a082e1kgd6bvqt6rj9g0.jpg

Motorrommet er vel det reneste på hele bilen akkuratt nå. :D

toko98a64x01hhhsf578.jpg

en glad og fornøyd "verkstedsjef" på "Bogevik Auto", som vi kaller garasjen :lol:

hnc1fv3z123x34s0gqrx.jpg

Sendte bilen inn på eu-kontroll igjen, og nå ble den godkjent uten noen feil!

Men er likevel noen ting jeg ikke har forstått enda, og hvis det er noen som leser dette så er det bare å komme med forslag:

Hvordan skifter jeg språk på alle feilmeldingene som kommer opp på displayet? Vet hva de står for, men hadde vært bedre om jeg kunne fått det på engelsk. Leste at det bare var å holde inne knappen til høyre på displayet i 10 sekunder med nøkkelen i punkt 1 eller 2. Men dette funket ikke for meg :(

Kommer opp "Kohlwasserstand" (kjølevæskenivå) men på tanken så står det akkuratt på streken. Er det luft i systemet eller noe sånt? Motoren holder seg akkuratt på den temperaturen den skal, er det likevel nødvendig å fylle på mer?

Abs lyset i displayet lyser av og til, er vel sensorene som er gåen da? finnes det en måte å finne ut hvilken av sensorene som er ødelagt uten å kjøre en diagnose?

Er også noe rart med spilleren, Den starter alltid helt fint når tenningen er på, men når jeg starter bilen er det ofte den ikke vil funke. Når den først har gått på så er det ingen problemer. (er av og til det ikke kommer noe lyd) Har koblet den til lysene. (når lysene er på kan man slå på spiller, når lys er av kan man ikke slå på spilleren, (tenning må også være på))

sparer penger nå slik at jeg snart kan få råd til å sette på senk, hjulstilling og slikt koster jo litt. Nye baklykter er på vei og lakkering av forskjermene er forhåpentligvis snart en realitet. Har også M girkule, pose og et nytt bmw emblem liggende hos en kompis.

Skrevet
Gratulerer med e34 litt på etterskudd :) e34 er gode biler, du er nok enig? ;)

Takktakk! e34 er en skikkelig konge bil, veldig lett å skru på også! Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er drivstoffsforbruket, det ryker fort mye penger i bensin, gikk tom på vei til butikken igår hehe :D

Fikk nytt bmw emblem foran! men er litt for mørkt til å ta bilder av det nå. men slenger med noen bilder av den nye girposen!(m girkule er på vei fra ebay)

fulgte ikke med plastikkfeste, så måtte lime på en:

wcg67f139np59e2im366.jpg

montert i bilen, ble ikke helt fornøyd, var tykkere skinn på den i forholdt til den gamle posen, men håper det ser litt bedre ut etter litt bruk:

siglww40nhgdgqdjd4uz.jpg

Skrevet

kuhlerwasser stand . er sikkert følern på undersiden av ekspansjontanken som har satt seg . er lite kjøleveske .

du må vente lenge en 10 sek . mer 45 sek - 1 min . bare holde inne til det skjer noe i displayet helt enkelt .

Skrevet

Fått fikset litt mer nå,

Renset hele bilen innvendig, med interørrens og diverse lær "fornyer" produkter

så nå er den skikkelig strøken innvendig, har muligens fått tak i noen skinnseter også.

Fikset kupeviften også. var mye lettere enn det jeg trodde, den trengte bare en god del smøring så funket den som ny igjen! men et godt tips til noen som skal smøre opp en kupevifte, bruk noe annet en maritim smøreolje, luktet litt fisk i bilen de første dagene..

spilleren fungerer som den skal nå, var bare en del ledninger som var litt feilkoblet, så etter litt fram og tilbake så funket alt som det skulle.

skal hente 3 pioneer 12" ere imorgen også, så da er det bare å bygge kasser.

legger med noen dårlige bilder av interøret, siden det var mørkt og vi brukte en sol til å lyse opp, så fikk bildene et lite hipster preg over seg.

c3t6nxxqipziwxvqb2lx.jpg

mniuqyjbwwurulz8ho5q.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Hoy, lenge siden sist update, har vært på ferie og diverse.

Men har fått gjort litt da, senkesettet er påmontert, og ble veldig fornøyd med det. tenker å senke den litt mer foran, men får se etter jeg har kjøpt sommerfelger.

senkefjærene i forhold til de gamle, dette er foran:

zp8j8gh7h21zce16wl2l.jpg

Montert:

1piein0buy96vrl6qn5l.jpg

bilde av resultatet foran. Har ikke noe bra bilde av baksiden, men tenkte å se om jeg finner et skikkelig kamera idag for å ta bilder i finværet.

dcmrvlassj9ol4zocsn1.jpg

Har endelig fått kjøpt inn nye skiver og klosser foran! Er ganske skummelt når bilen bremser bedre på girene enn med bremsene :D Fikk bilstein klosser og skiver foran for 2000kr på gs!

wzkahs32vd43221pffjt.jpg

Hehe, fant også ut at det bare var ventilerte skiver på venstresiden av bilen, huff. Men er fikset nå heldigvis. Her er bilde av gamle bremseskiven...

84axdz5b6jlp288q8xg7.jpg

"Verkstedet" hjemme. Garasje uten vegger, og regnet som bare det, sto og skrudde i sirka 10cm dype sølepytter.

vcyh8oq5yf0pnmkr006l.jpg

Kupeviften min er ødelagt nok en gang. Var virkelig utslitt. Hvis det er noen som har en kupevifte av typen bosch til e34, som de vil selge for en billig penge, så er det bare å si ifra! Har veeldig lite penger for tiden, så blir nok en stund til neste update. men da blir det forhåpentlig vis bilder av sommerfelger og delvis nylakkert bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...