Solsen1980 Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Har en 2002 modell 320 d. Den ruller bakover i bakke hvis den står i revers. Vel å merke hvis jeg ikke har håndbrekk på. Hva kan dette være?
2000Touring Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 ett av tre: 1) for bratt bakke 2) for dårlig komp i motor 3) for glatt
Solsen1980 Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 Ok, takk for svar. Dårlig kompresjon...hva kan det komme av? Har ikke merket noe under kjøring...hvordan kan en vite at det er det?
todleif Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Har du ikkje håndbrekket på i ein bakke, so vil bilen trille. Er ingen feil med bilen. Bruk håndbrekket!
2000Touring Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Har du ikkje håndbrekket på i ein bakke, so vil bilen trille.Er ingen feil med bilen. Bruk håndbrekket! Tja det er jo en sannhet med modifikasjoner det da - alt er jo avhengig av hvor bratt bakken er det da... En bakke er jo fra nesten flatt til veldig bratt. Men sant som du sier, blir det for bratt så bruk brekket
DreRacing@ Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 eller så kan du få kjøpe litt mer kompresjon av meg, har en del liggende
oleo Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 At bilen ruller mens den kun henger på giret er helt normalt. Hele bilens tyngde hviler da på kompresjonen i sylinderene. Det er svært begrenset hvor mye vekt kompresjonen klarer å stå i mot.
2000Touring Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 At bilen ruller mens den kun henger på giret er helt normalt. Hele bilens tyngde hviler da på kompresjonen i sylinderene. Det er svært begrenset hvor mye vekt kompresjonen klarer å stå i mot. Vet ikke hvordan det står til med deres biler, men ingen av mine ruller selv om den står i oppoverbakken opp til garasjen i 1. gir uten brekket på. MEN: Som før nevnt så er det jo veeeeeldig avhengig av hvor bratt bakken er. Dette blir jo som å diskutere hvor langt et tau er...(evt hvor bratt en bakke er)
molle Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 Min bil står å i ro:) Men dra ut peilepinnen til olja i motor. hører du trompetlyd har du kompresjons problem. eller er du usikker tror jeg ett NAF senter kan hjelpe deg me komp test.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå