torko Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 til vanlig gikk bilen fint.. men igår da jeg parkerte og skulle starte igjen... startet den aldri. bilen er en 87modell 320i PREFACE jeg har byttet: lmm coil plugger bensinstrykksregulator hjerne fordelerlokk rotor er splitter nytt... jeg har forsikra meg om at jeg for gnist og drivstoff triggersensor har jeg ikke byttet for jeg får jo gnist, den må være i orden for å sende signal tilbake til hjenren slik at den tillater en gnistdannelse.. eller tar jeg heelt feil.. det virker som om det er like før den starter hver gang...:S en annen ting som også er rart er at vifta sluttet å fungere, for den skal jo det selv om ikke bilen går men tetnning slått til - virker heller ikke på trinn 4. relee sikring? formotstand ok. noen som kan hjelpe? taknemlig for all svar
Howrd Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Høres ut som om tenninga er grei. Men jeg hadde et noenlunde likens problem på min E34 520Ia, der bilen nektet å starte. Jeg gikk over alt, og alt var "ok", måtte til slutt inn på verksted, og de konkluderte med at det var bensinpumpa. Det kom bensin, så den virka litt, men det var langt fra nok trykk. Så hvis du vet hva bensintrykket skal være, kan du måle trykket. Du kan jo også se etter om pluggene er våte og stinker bensin.
torko Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 da jeg tok ut pluggene lukta det bensin, men mulig pga jeg hadde druknet dem med å prøve å gasse på.. tørket dem og satte dem inn igjen det funka like dårlig.. bensintrykket er tipp topp. det er sjekket;) en annen ting som også er rart er at vifta sluttet å fungere, for den skal jo det selv om ikke bilen går men tenning slått til
Howrd Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Høres rart ut, den skal jo tenne når den har både gnist og bensin, hva med tenningsrekkefølgen da? Det er jo omtrent det eneste som gjenstår
torko Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 tenningsrekkefølgen er fin, for den har jeg ikke rørt synes det er så sykt rart selv. det eneste jeg skulle gjøre var bare å flytte bilen 15 meter.. gjorde det.. skulle starte igjen, men det gjorde den aldr:S
Howrd Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 kan være tomgangsregulator da kanskje? du kan prøve å ta av denne fra slangene, slik at den får MYE luft når du starter. holdt på litt sånn når jeg sleit med M50`n i E30`n min.. Da tok jeg den av, startet og strupet manuelt med fingeren på slangen for å kontrollere rpm. Ellers må det jo være noe elektrisk, uten at jeg vet hva det er
torko Skrevet Desember 26, 2011 Forfatter Skrevet Desember 26, 2011 det skal jeg prøve å¨imorgen;)hehe
S:M:G Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Hadde tilsvarende problem en gang for lenge siden, hadde gnist og bensin, men ville ikke starte, da jeg skulle taue bilen til verksted, tok jeg den litt på gir for å få brems da gikk den som et skudd med det samme. der var det knasten til ene triggeren på svinghjulet som var knekt etter sammenstøt med føler, så motor fikk trigger, men ikke riktig timet til oppstart. Trille i gang funket fint til jeg gadd å ordne svinghjul. Da kan du jo se om bilen starter ved å dra den i gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå