Howrd Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Sliter med at det raper i gearkassa eller clutchen når jeg trykker clutch-pedal helt inn. Hva kan dette komme av? Kan nevne at motoren jeg kjøpte kom levert med gearkassa vedsidenav, og at jeg antar at den var fra en annen motor, eller en nyere M50? Det er ivertfall en ZF kasse. Det som skjedde når vi skulle montere kassa var at tappen som skal inni pilotlageret i veiva var for tykk. Den var 15mm, mens lagret i veiva var på 12mm, så vi skifta lager til et med 15mm hull. Det andre jeg vil nevne er at når vi bytta clutch før vi monterte sammen motoren og kassa var at den nye clutch-lamellen ikke hadde "fjærer" i centeret som den gamle hadde. Den nye trykkplata var også betydelig tynnere enn den gamle, så vi måtte bruke den gamle trykkplata for å få det sammen, den nye trykkplata presset ikke mot lamellen når vi satte til skruene... Kan det være at slavesylinderen presser for langt inn, slik at det innerste på trykkplata trykker for langt inn og drar ut akseltappen litt i gearkassa?
JulianS Skrevet Desember 26, 2011 Skrevet Desember 26, 2011 Prøv å skru ut stoppeskruen under clutchpedalen, eller legg noen skiver mellom slavesylinder og kassa
Howrd Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Skrevet Desember 27, 2011 Prøv å skru ut stoppeskruen under clutchpedalen, eller legg noen skiver mellom slavesylinder og kassa [/quoteEr det som er planen ja Men skal kjøpe meg en ny slavesylinder nå fordi den gamle lekker, så da tengte jeg om det kanskje er feil type som står i..
JulianS Skrevet Desember 27, 2011 Skrevet Desember 27, 2011 Er bare to typer og de går ikke om hverandre
Howrd Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 okei, så den passer ikke i det hele tatt? altså, den går ikke inni?
JulianS Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Du får satt på en e30 pumpepå e36 kasse men den er for kort så stempelet popper ut. E36 pumpe på e30 kasse passer ikke i det hele tatt..
Howrd Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 hmm.. tror kanskje du misforstår. vurderer ikke å sette på en e30 pumpe, men det er 2stk ulike pumper å velge for m50, så vet ikke helt hvilken jeg skal velge... Men skal demontere den jeg har, å kjøpe en lik. Så får jeg heller montere en clutchstopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå