KarlSvenoy Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Noen som kan gi en god forklaring, bilde eller video på hvor Remotecontrol ledningen skal fra forsterkeren. Er ikke helt sikker, men tror den skal kobles på den svart/rosa kabelen som går til hovedenheten. Noen forslag til dette? Takk for hjelpende svar! : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Remotekabelen skal ifra spiller til forsterker. På spilleren er ledningen vanligvis blå/kvit. Eller er det noke anna du meiner? Da vil eg ha grundigere forklaring på utstyret ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Jeg har rett og slett ikke peiling, bare sett på endel videoer om hvordan det gjøres Hva jeg har er: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 http://www.bilradiospes.no/m/shop/?prod ... id=&vn=736 Er det mulig å ha en ledning fra plussen på forsterkeren til RemoteControl og bare sette på en bryter på ledningen sånn at den ikke sluker batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niknou Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Jeg koblet remote ledningen til kjørelysa bak.. Vipp ut dekselet og mål ledningene med et multimeter å se at det ikke er spenning når bilen er avslått og at det blir spenning når bilen er på. Veldig enkelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Er det mulig å ha en ledning fra plussen på forsterkeren til RemoteControl og bare sette på en bryter på ledningen sånn at den ikke sluker batteriet? Det er nettopp sånn du sluker batteriet. Glemmer du bryteren en gang vil forsterkeren stå online. Todleif forklarer jo ganske enkelt. Da vil forsterkeren stå på bare når du har spilleren på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Ja, det var det jeg tenkte. At jeg vil glemme det før eller siden.. Men lyktene hørtes fornuftig ut! Men vil det si at jeg kommer til å ha en kabel fra spilleren(Rcon) som bare henger? eller skal den kobles til noe? Men om jeg finner ut av det, så vil jeg nok koble "Rcon" kabelen til forsterkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2011 Så lurer jeg også på om det gjør noe om jeg drar strømledning sammen med de andre ledningene, eller vil dette skape interferens? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Er det mulig å ha en ledning fra plussen på forsterkeren til RemoteControl og bare sette på en bryter på ledningen sånn at den ikke sluker batteriet? Det er nettopp sånn du sluker batteriet. Glemmer du bryteren en gang vil forsterkeren stå online. Kjørelys bak går jo på tenningen på alle norske biler..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigvald Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Så lurer jeg også på om det gjør noe om jeg drar strømledning sammen med de andre ledningene, eller vil dette skape interferens? Det er vanlig å legge signal og strøm på hver sin side av bilen bakover, for å unngå "turbolyd", altså støy. Men du har vel kanskje batteriet bak, så da blir det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 Du må jo dra signalkabler ifra spilleren. Er det so vanskeligt å dra ein tynn ledning i tillegg som kan være remote? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Så lurer jeg også på om det gjør noe om jeg drar strømledning sammen med de andre ledningene, eller vil dette skape interferens? Det er vanlig å legge signal og strøm på hver sin side av bilen bakover, for å unngå "turbolyd", altså støy. Men du har vel kanskje batteriet bak, så da blir det ikke noe problem. Batteriet ligger fram sammen med motoren, men ja da fikk jeg det oppklart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 28, 2011 Du må jo dra signalkabler ifra spilleren.Er det so vanskeligt å dra ein tynn ledning i tillegg som kan være remote? Jaja, så klart : ) Men det er hvit og blå ledning som er remote eller? som sagt så er det en Pioneer DEH-7300BT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Desember 28, 2011 Share Skrevet Desember 28, 2011 http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a037 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KarlSvenoy Skrevet Desember 29, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2011 http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a037 Herlig! Takk skal du ha : ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå