misherho Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Hei. Hadde bilen på NAF for å bytte olje idag og de har stengt nå... Jeg mistenker at de har brukt Mobil 1 Super 3000 5W40, egentlig skal jeg ha Mobil 1 Formula 5W30. Er det farlig om jeg kjører 20-30mil med den olje før jeg får de til å rette opp evt feil? På forhånd takk. uten dpf
SideIn Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066588
John Kr Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Hei Super 3000 er ikke en dårlig olje og du kan kjøre på denne til du får eventuelt rettet opp feilen... Mobil 1 Formula 5w30 er nok en tynnere olje og er kanskje noe mer tilpasset din motor. Anbefaler også deg å se i instruksjonsboken for å se hvilken olje type og kvalitet den skal ha og fortrinnsvis følge denne. Nå anbefaler jo BMW Castrol, men etter min oppfattning så er Mobil 1 like bra olje, men her anbefaler jeg noe tynnere typer som f.eks 0w30 eller 0w40 dersom motoren kan bruke denne typen olje. Anbefaling, prøv å velg ut en type olje og bruk denne fremover (ikke bytt oljemerke og kvalitet hver gang man bytter olje). Ut i fra Castrol sine tabeller så skal du ha en BMW LL04 0W-30, altså en supertynn olje.
bricks Skrevet Desember 28, 2011 Skrevet Desember 28, 2011 Type varierer etter tempomrÅde, se under merknad lenger ned i tabellene
misherho Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 takker for svar. Ble anbefalt castrol og mobil 1 av bmw:) Regner med at NAF har gjort en feil bare. Leste også noen steder at man kunne ha LL01 for biler uten dpf?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå