Gå til innhold

M50b20 lufte problemer kjøling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det er en eller annen guru på østlandet som kan komme å se på lufte/kjølesystemet på min 320.

Vet egentlig ikke hvor jeg skal begynne en gang, men får starte med at jeg har en motor som det ikke gikk an og lufte. Byttet termostat og vannpumpe og det hjalp ikke, prøvde å bytte toppakning uten hell. Fortsatt koker den og jeg bytter topp til en som er nyoverhalt. Motoren koker fremdeles. Men går mye bedre så det virker som det er noe rart med kjølesystemet.

Jeg klarer rett og slett ikke lufte den. Begynner å bli lei dette siden jeg har holdt på med motoren siden mai i fjor.

Skal det være elektriskvifte som bistår når termostaten kicker inn?

Jeg hadde ac som ikke fungerte så jeg tok å hev ut hele driten, det som da var problemet var at den motorvifta var koblet via dette igjennom kontakten i varmeapparatet... Nå har jeg satt inn vanlig apparat som da opptar den ene kontakten tilgjengelig, finner jeg ikke noe sted å plugge i motorvifta..

Seriøst møkka lei de motoren, håper det er en som har bra peil på den luftinga som kan hjelpe meg.

Vet at den skal være selvluftende, og at det lønner seg å stå i svak oppoverbakke, bruke flaske osv. Men det funker ikke..

Hilsen frustrert..

Skrevet

Jeg har fylt kammeret på radiatoren drit fullt, startet den og etterfylt etter som den blir varm. (temp måleren stopper ikke på midten som er normalt, den går opp på rød) Stenger påfyllingslokket på exp.tanken og åpner lufteskruen og følger med på om det kommer bobler noe som er både og.. Prøver å klemme på den nederste radiatorslangen (store på venstre side) men det blir ikke noe særlig varmt eller noe trykk der..

Mye rar skriving her men..

Skrevet

Ikke rart den koker. Skru av bilen, la den kjøle av. Åpne lufteskruer og fyll på med væske. La kupèviften stå på lav hastighet med full varme. Følg så med på lufteskruene, det bobler i starten men blir renere og renere væske. Når det er fritt for bobler så skru igjen lufteskruene og start bilen. Gi den ett par raske på gassen så ser du vannivået synker drastisk. Skru så igjen påfyllingslokket på radiator. Tut å kjør. Sjekk nivået igjen når den er kald.

Maks 30 sekunder kjøring av motor uten radiator lokk påskrudd.

Skrevet

Ok, skal gjøre dette. Hvordan er det med den elektriske vifta? Skal det være nødvendig eller holder det med viskosevifta?

Skrevet

Ikke sant. Det var problemet forrige gang også.. Men satt på ny planet topp så da må det være blokka det er noe galt med da?

Skrevet

Tror det må være noe realt problem,Samme hva så blir den ikke bra, hadde bare trua på at alutoppen røk først. Men det ser ikke slik ut gett. :/ Får hente meg en annen motor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...