Anders92 Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Hallo! Jeg ser diffen lekker olje, og den har begynt å lage litt klagelyder på at den er tørr nå (Forsiktige skrapelyder). Hva bør jeg gjøre? Er det bare å bytte pakning og fylle på olje? Hvordan ser man egentlig om den må overhales? Sånn jeg har forstått det er det 25% sperre på 325 diffen!? Hva vil forskjellen bli med en m3 diff? Mye styr å bytte, eller passer det rett over? Blir kanskje for høy utveksling? Og hva faen er LSD?
///Naitsirk Skrevet Desember 30, 2011 Skrevet Desember 30, 2011 Bytt pakninger og fyll på ny olje først. Har du fortsatt ulyd må du nok bytte lagrene eller bytte ut diffen. 325 og M3 3,0 er så vidt meg bekjent samme diffen bare med andre flenser/medbringere, de kan enkelt flyttes fra ene til andre. Samme utveksling er det også. Bestemmer du deg for å bytte ut diffen er det en enkel jobb, vil du overhale din eksisterende diff bør det utføres av fagfolk. LSD er en diff med 25% brems (evt mer om det er motorsport diff). Håper dette hjalp deg litt=)
Anders92 Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Skrevet Desember 31, 2011 Kunne ikke bedt om noe bedre svar! Tusen hjertelig takk, og godt nyttår
Eirsan Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 er vell ikke brems i alle 325 differ? er vell bare ekstrautstyr det ?
hao Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 er vell ikke brems i alle 325 differ? er vell bare ekstrautstyr det ? Nei ikke alle har sperre. Noen få rettere sagt. På en plate som er festet i en av skruene på diffen står det noen tall og en bokstav. Bokstaven skal visstnok være en S hvis det er sperrediff.
///Naitsirk Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 Det måtte bestilles på 325 ja. Han sier jo at diffen hans er en lsd, men om han bare har antatt dette og ikke sjekket det så er jo situasjonen en annen. Har du sjekket det eller bare anntar du , Anders92 ?
molle Skrevet Desember 31, 2011 Skrevet Desember 31, 2011 skal vel ikke byttes olje på disse? Jeg hadde kaklelyd og litt dunking i min ved pådrag (kunne høres ut som drivknutelyd). viste seg at den var slitt, så kjøpte liksågjerne ny hos GS.
Anders92 Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Det at det var sperre på diffen var kun en antakelse! Jeg aner ikke om jeg har det. Har bare hørt snakk om at det var 25% sperre på 325, men så stemte ikke det da Kan vel fint fylle på diffolje? Dunker ikke, bare hører det er litt tørt mellom dreva i diffen.. Var noe drivknuteforinger eller hva det var som ble bytta for ikke lenge sia, så er nok ikke det heller..
molle Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 undersøk. vet at noen difer fra bmw har evihetsolje (Ikke en gang spør hvordan det har seg til for jeg aner ikke).. Hvordan hører du at det er tørt? kan høres tørt ut vest det er slitasje..
hao Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Hjelper ikke med evighetsolje om det lekker. Du har i grunn et godt poeng der Tror det er mange differ som går med for lite olje.
Anders92 Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 det blir litt mer metall mot metall lyd kan man si den evighetsolja har svetta greit ifra seg.. er nok ikke så alt for mye igjen..
baremats91 Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 på E36 så er det skifte intervall på diffolje, tror det er på insp 2 service, og er vell egentlig bare automatkassen som har "lifetime oil", men kan ikke kalde det livstidsolje, for hvor lang er livstia på en kasse? den kan bli lengre om man bytter olje
molle Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 oversett at den har lekket olje . bytta diff på min e46. der sto det klart ifra at det IKKE skulle skiftes olje på, og samt at det ikke var intervaller på dette... Men men:)
baremats91 Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 E36 er den siste modellen BMW kjørte intervall på diffen dette veit jeg da jeg tok insp 2. service på bilen min selv, og der sto det at diff olje skulle skiftes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå