kossmaster Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 har hat en skrapelyd fra motor ved kaldstart. men i dag da det ble 20- begynte motor lampa og lyse og skrapingen var høyere en vanlig. hva kan dette være ? trenger hjelp fort trur jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2011 motor lampen sluktes da jeg lot bilen stå og gå litt og startet den på nytt.. skal hive meg rundt i kveld og bytte frostveske og se om problemet stopper. kan dette ha noe med olje pumpe og gjøre tro ? servo pumpen slurer også ved extrem kulde. vil det hjelpe og bytte servo olje her tro ? eller må jeg bare leve med det ? og en tredje kulde ting.. låsemekanismen på bakdrene vil ikke gripe vil det hjelpe og sprute lit 5-56 på her ? de låser med en gang man har varmet litt med en hårføner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molle Skrevet Desember 31, 2011 Share Skrevet Desember 31, 2011 lurt å gjøre rent og smøre alt bevegelig i dører med evt. 5-56 ... WD 40 osv. jeg har gjort det på min bil en e46 og har aldri hatt prøblemer. vi er oppe i 25- hver vinter. noen ganger 30.. skift servo olje, sam ha en go blanding kjølevæske. En siste ting. hvor kommer skrapelyden fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet Desember 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2011 for og være helt ærlig høres det rett og slett ut som en ordentlig ventil kakling.. denne lyden kommer kunn ved oppstart med kald motor og forsvinner etter noen minutter har ikke helt klart og lokalisere hvor den kommer fra men som sakt høres ut som den kommer fra toppen en plass. da ha har jeg fått blanded og byttet frost veske så med mindre det blir et skikkelig frost helvette på over -40 så skulle dette holde også tømt spyle vesken og fylt på med litt av frost vesken og sendt dette gjennom systemen for og være sikker. servo olje bysses de neste dagene. og sist sprutet litt 5-56 i mekanismen på bakdørene så får se om dette funker =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
molle Skrevet Januar 3, 2012 Share Skrevet Januar 3, 2012 ja. hadde en e36 cab der det pekka no hinnsides. bare bilen fikk stå litt, men der igjen en rekkefirer som hvar gått (bare) 205 000. ja høres fælt ut:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kossmaster Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2012 ja. hadde en e36 cab der det pekka no hinnsides. bare bilen fikk stå litt, men der igjen en rekkefirer som hvar gått (bare) 205 000. ja høres fælt ut:( høres veldig kjent ut. ser ikke helt grunnen til ulyden da bilen ikke er rundet 160'000 enda og voksen kjørt hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå