Gå til innhold

Går ikke rent / tenner feil etter toppaknings bytte , 520 24

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

etter jeg har bytta toppakning går ikke bilen rent ......

Veiva står rett og kammene står som tegningene sier....

Den starter og går litt , men når jeg kobler ut kabelen som går inn på sylinder nummer 1 og nummer 6 , så hører jeg ikke noe forskjell , akuratt som den ikke går på alle sylinderene.

kjøpt nye plugger med det hjalp ikke .... noen tips ?? trenger hjelp fort !!

Skrevet

Veiva skal låses fast med å putte en spiss ting ( dor eller skrujern) inn i et hull i clutchuset, da låser du av veiva ved hjelp av svinghjulet i en bestemt stilling.

Deretter skal begge kammene peke opp og mot hverandre på sylinder 1, som vist på bildet her øverst til høyre.

b49ijciyk3pdkbqzry56.gif

Skrevet
Men forran på svinghjulet så er det en pil i blokka , også står det noen tegn på hjulet foran , har ikke noe å si det da ?

Det er et "ca" merke for øvre dødpunkt. Det er omtrent der låsebolten skal i svinghjulet.

Skrevet

Det er en strek "|" på vibrasjondemperen som skal stemme med streken på registerdekselet. Da vil det også være mulig å sette i et dor eller lignende (som nevnt) for å låse svinghjulet og dermed veiva.

Skrevet

Sjansene for feil ved timeingen er jo overhengende stor da, men du kan selvfølgelig prøve å bytte coil 1 og 2 og 5 og 6 og se om problemet flytter seg til sylinder 2 og 5.

Skrevet

Er du HELT sikker på av veiva stod i TDC (top dead center) og at de firkanta klossene bak på kammene stod plant med merkingene opp? Utførte du strammingen av kjedene riktig og innstillingen av vanos?

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...