e30_joakim Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Hei ! etter jeg har bytta toppakning går ikke bilen rent ...... Veiva står rett og kammene står som tegningene sier.... Den starter og går litt , men når jeg kobler ut kabelen som går inn på sylinder nummer 1 og nummer 6 , så hører jeg ikke noe forskjell , akuratt som den ikke går på alle sylinderene. kjøpt nye plugger med det hjalp ikke .... noen tips ?? trenger hjelp fort !!
Mikael-B Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Veiva skal låses fast med å putte en spiss ting ( dor eller skrujern) inn i et hull i clutchuset, da låser du av veiva ved hjelp av svinghjulet i en bestemt stilling. Deretter skal begge kammene peke opp og mot hverandre på sylinder 1, som vist på bildet her øverst til høyre.
e30_joakim Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Men forran på svinghjulet så er det en pil i blokka , også står det noen tegn på hjulet foran , har ikke noe å si det da ?
Rogeren Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Men forran på svinghjulet så er det en pil i blokka , også står det noen tegn på hjulet foran , har ikke noe å si det da ? Det er et "ca" merke for øvre dødpunkt. Det er omtrent der låsebolten skal i svinghjulet.
kje Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Det er en strek "|" på vibrasjondemperen som skal stemme med streken på registerdekselet. Da vil det også være mulig å sette i et dor eller lignende (som nevnt) for å låse svinghjulet og dermed veiva.
e30_joakim Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 På hjulet foran så står det O T på det hjulet., også en pil i blokka , skal dem stå over hverandre ?
kje Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Ja. Og sjekk at sylinder 1 fysisk står i øvre posisjon...
e30_joakim Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 Takker for hjelpa , da skal jeg få prøvd etter jobb i dag !
kje Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Sjansene for feil ved timeingen er jo overhengende stor da, men du kan selvfølgelig prøve å bytte coil 1 og 2 og 5 og 6 og se om problemet flytter seg til sylinder 2 og 5.
kje Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Er du HELT sikker på av veiva stod i TDC (top dead center) og at de firkanta klossene bak på kammene stod plant med merkingene opp? Utførte du strammingen av kjedene riktig og innstillingen av vanos?
e30_joakim Skrevet Januar 20, 2012 Forfatter Skrevet Januar 20, 2012 Beklager at jeg ikke har svart ..... vi bytta coilene og da gikk den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå