BmwE46_318 Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Hei, kjøpte bilen min for 2 dager siden i tyskland, importerte den, kjørte meg frem til norge helt fint uten problemer, men da jeg kom mot svinesund, starta antispinn lampa, bremselampa, og håndbrems lampa å lyse? i tilegg så sto turtelleren på null samme med km stand på bilen stoppa opp på samme sted... Nok med det, mens jeg var parkert i går i oslo, starta temperaturen å stige, jeg slo av bilen å gikk ut for å se, i motorrommet, da åpna jeg lufteskrua, for å la luften gå ut, å det var utrolig mye luft inni, jeg fikk temperaturen på rødt i ett par sekunder igjen, men slo da av bilen! det var så mye luft at når jeg åpna lokket til kjølevæska, så sto det fontene med vann rett ut! jeg fylte på med 3 flasker med vann ,slik at jeg kunne kjøre meg hjem, dne ble varm på veien, men jo mer jeg holdt gassen oppe gikk bilen til vanlig temperatur, kjørte da 30 km, til ski. Der den gulelampa til radiatoren lyste? kjørte hjem med den lampa på der ifra 10 km.. neste dag fylte jeg på med vann ,men samme problemet, det kom ut sprutende vann ut lufteskrua, men etterpå kom det bare utrolig mye DAMP, jeg har ikke fått noe belegg på oljelokket, og det er heller ikke noe blå eksos eller mye røyk ut av eksosen. er redd det kan være toppen? er en E46 coupe 318 2000 modell! Hva kan problemet være? noen som har hatt det problemet? har prøvd å se etter lekasjer, men finner ikke noe noe sted. jævlig kjipt å få det problemet etter to dager :/ bilen har bare kjørt 155 000, og har hatt alle servicer hos bmw, har hatt to gamle tyske eiere før meg, så den er ikke kjørt noe hardt
hao Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Dra til et verksted og få mål CO i kjøleveska. Du kan også lese litt på forumet om lufting av kjølesystemet. Hvis det først er kommet luft i det så er det ofte det blir mye problem av det før en får ordnet det.
BmwE46_318 Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Hva hender når jeg måler CO? og hvordan kan luft ha kommet seg inn i systemet? Du tror ikke det kan være toppen ? Tusen takk for svar
hao Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 De kan måle rester etter forbrenningen i sylinder i kjøleveska. Det er et sikker tegn på at det er noe galt med topp/pakning. Eventuell lekkasje er jo mellom kjølekanal og sylinder/forbrenningskammer. Det du beskriver som trykk i kjølesystemet kan også være trykk fra sylinderen som forplanter seg vie sprekk i pakning og videre til kjølesystem. Dette ser du lett ved at det danner seg høyt trykk i slangene før bilen koker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå