Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei etter jeg koblet fra batteriet og koblet det på igjen virket alt uten om kjørecompiuter speedometer turteller , tankmåler , varmemåler og mengdemåler . . . .

alle sikringer i hanskerommet er hele bakrunslys i dashbord anlegg klima osv virker som det skal

må kjørecompiutern slåes på ? eller aktiveres på nytt , eller er det sikringer ett annet sted som kan ha godt ?

på forhånd takk for svar

Skrevet

:shock:

Eg og gutane mine var og henta ein E46 318i i går. Den har stått i over eit år ubrukt. Har satt inn nytt batteri og har oppdaget følgende problemer med ECU- en. Bremselysene lyser hele tiden tenning på, varsellampa for handbrekk, ABS, og antiskrens lyser. Har og problem med sentral lås, kan låse bilen men ikkje låse opp. Har lest litt i verkstedhandboka i dag og forstår det slik at det er ein egen ECU som styrer dette. Kan alle desse problema komme av tap av haldestrøm. Er det nokon nødopnings måte på dørene? ( får kun opp førerdøren , da med nøkkel)

TAKKER ALLE BMW GURUENE DET UTE FOR NYTTIGE TIPS FØR EG SET BILEN PÅ VERKSTED

Skrevet

alle varselslamper nederst til høyere abs håndbrekk airbag osv virker og bakgrunnlys i speedometer tankmåler turteller osv , kjørecompiuter er helt dø samme med tellerne . . . .

har prøvd og holde inn knappen mens jeg vrir ett hakk på tenning for og se om det reagerer som det skal , men ingen reaksjon . . . ingen som kan tenke seg hva det er ?

alle sikringer i hanske rommet er hele

• 3 months later...
Skrevet

Grunnen for at de lampene lyser er fordi at sensoren din er ødelagt, kjøpte også en bmw e46 nylig fra tyskland, som hadde stått en stund.. Viste seg at abs speed sensor var ødelagt som gjorde at ikke en shit på dashboardet fungerte, verkent turteller bensin eller km stand, abs, antispinn, eller bremse lampe, alt dette lyste. eneste som virket var temeperatur sensor, etter jeg byttet så gikk dette vekk etter 10 meters kjøring. Du må finne ut om det er venstre eller høyre sensor!

Det er noe dritt å bytte dette, må nesten borre deg gjennom sensoren for å få den løs!

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...