bmw-520i Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 hallo kjøpte meg en nye bil for litt over en uke siden 735 e32 87 modell. bilen er kjørt 236 000 men både motor og girkasse funker utrolig bra girkassen girer som den skulle være nye og motoren verken tikker eller fjusker så tror det er mye bil igjen her. hva og hentet den i lillesand. til nå er jeg veldig fornøyd med bilen er litt som må gjørs for at den skal bli helt 100. den bruker litt bensin men lå på 09 fra lillesand og hjem til stavanger så syns ikke det var så gale til at den veier 1750 kilo med 40 liter bensin. å på by kjøring ligger den på 1.3. det som var ødelagt på bilen når jeg hentet den hva hjullagere bak høyre siden, førersete knekt på den ene siden. dette var jeg klar over. 2 dager etter jeg hentet bilen hva det og begynne på hjullagere bak. av med hjulet og prøvde å løsne bremseslangen som er med bærebruen, å joda den satt så gått fast at fastnøkkelen bare glapp. til slutt måtte jeg bare klippe den av sånn jeg fikk begynt og demontere hjullagere så får jeg ta det me bremsene senere. fikk satt bærebruen i skrustikken av med medbringerflensen og navet. fikk presset ut hjullagere og inn med nytt. så skulle jeg begynne og montere bærebruen igjen men så kommer jeg på at jeg har glemt låseringen som skal være på utsiden så måtte jeg av med alt igjen hehe. så halvtime etter så hva det og begynne å montere bærebruen igjen. fikk dette på nokså kjapt. så det som hva igjen nå var lufte bremsene dette skulle gå nokså fort håpte jeg da jeg ville ut og prøvekjøre bilen med nytt hjullager. prøvde og løsne forsiktig lufte skruen bak på høyre side så skjedde det jeg håpte ikke skulle skje nemlig at skruen knakk rett av f...i h....... begynte forsiktig og borre ut skruen klarte å få alt ut uten å ødelegge gjengene inni heldigvis. fant en nye lufte skrue i garasjen. å så hva det og gi det et nytt forsøk, etter noen pumping på høyre side kom det ikke luft ut lengre. begynte på venstre side og håpte at den ikke knakk å var heldig der den løsnet. så hva det fremme der knakk lufteskruen på begge sidene fremme og ingen av de klarte jeg å borre ut hele prøvde og gjenge dem opp igjen men var umulig. heldig vis hadde jeg noen bremser fra en 750 som egentlig skulle på min prosjekt bil(e28) så jeg kunne bruke fikk byttet begge caliperene fremme. så skulle jeg begynne og lufte alle caliperene igjen begynte fremme gikk ganske kjapt så hva den bak på høyre siden igjen. der ville ikke det komme ut bremseveske selv om jeg hadde lufte skruen helt ute. etter noen trykk på bremsepedalen så smalt det og bremsevesken sto sikkert 1 meter ut i fra lufte hullet hehehe joda så inni der manglet det en del så lufte skruen skal gå inni ødelagt flott. fikk gjenget opp inni lufteskruen der som du tar på slange sånn jeg fikk skrudd inn en skrue sånn det ble tett så kunne jeg lufte gjennom gjengene funket bra det med noe gjenge teip. nå funker bremsene som de skal men skal få tak i nye caliper bak så fort jeg kan. ble endel mer arbeid en jeg trodde og så ble det svindyrt. har fått kjørt noen km nå og må si at e32 er en utrolig god bil og kjøre. så planen er og ha denne lengre en jeg hadde e39en. ble aldri helt fornøyd me e39en. litt utstyr i bilen automat der jeg kan velge mellom m.e.s. vet ikke helt hva den m en står for ? skinnseter etter montert lyktespyler både hoved lykter og tåkelys 4 elvinduer el takluke el speil planer for bilen er slenge på noen kule felger på 18" bare sleng ut hva du syns jeg bør ha på bilen, da jeg ikke vet helt hva som passer. nye lykter fremme der skal jeg ha på hella de lykter ny eksos. fjerne alt av rust nytt skinninteriør nye vinter felger fikse bakfanger fikse bakluke og så senkesett selvfølgelig.
SondreLM Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 E32 er fine biler med riktige mods. Holder selv på med en E32 735, og må si meg enig med deg! Bilene er flotte å kjøre Jeg tror jeg ville gått for noen 18" kantfelger, evt. 19" Alpina felger. 18" med kant og (mye) senk blir utrolig kult! Hvordan er det med rust på den? Ellers, har du lyst å donere blinklysene dine til meg når du bytter? Hehehee...
bmw-520i Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 E32 er fine biler med riktige mods. Holder selv på med en E32 735, og må si meg enig med deg! Bilene er flotte å kjøre Jeg tror jeg ville gått for noen 18" kantfelger, evt. 19" Alpina felger. 18" med kant og (mye) senk blir utrolig kult! Hvordan er det med rust på den? Ellers, har du lyst å donere blinklysene dine til meg når du bytter? Hehehee... har hatt bilen opp på 4 bukker og lå under å lyste med arbeidslampe men kunne verken finne noe på kanalene eller gulv kun noe overflade rust på jekk festene er heller ingenting på dørene men er litt på hjulbuen bak på høyre side, ser de har vert der med pensel men tenkte jeg skulle ta og punktbålse det så grunning og så pensle oppå der igjen og se hvordan det blir. kan godt ver du får de gamle lyktene vis jeg blir fornøyd me de nye jeg skal bestiller.
NBCustom Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 Stemmer også for 18" og masse senk. Disse bilene har så mye potensiale, så det må utnyttes:)
bmw-520i Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Stemmer også for 18" og masse senk. Disse bilene har så mye potensiale, så det må utnyttes:) enig der disse bilene kan bli utrolig kule med de rette tingene tror ikke velger 19" har funnet noen e32 med 18" ser veldig bra ut. så er det bare og velge de rette felgene. det blir ikke lett hehe
bmw-520i Skrevet Januar 1, 2012 Forfatter Skrevet Januar 1, 2012 Tips: BBS LM, Keskin KT1, eller Zito WP 762. tok et lite søk på google på de felgene. må si at jeg likte Keskin KT1 felgene veldig godt de fås også med svart i midten ser jeg det kunne jo blitt veldig bra? her er en side de selger de på hva mye annet også http://www.tunershop.de/Felgen/16_Zoll/ er det 5x120 på 7eren? hva er eten på disse 20?
Morty999 Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 du har ikke stemmerett. 20" er jo som å gå på stylter!
wicky124 Skrevet Januar 1, 2012 Skrevet Januar 1, 2012 haha sant nok...husker min var enormt høy med 20toms...
bmw-520i Skrevet Januar 2, 2012 Forfatter Skrevet Januar 2, 2012 hahaha 20" det kommer jeg aldri til og kjøpe.
wicky124 Skrevet Januar 2, 2012 Skrevet Januar 2, 2012 Det kommer aldri jeg til å gjøre igjen heller om jeg får meg e32 igjen
bmw-520i Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 når jeg har på varme inni bilen kommer det dugg på alle rutene hva kommer det av ?
wicky124 Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Fuktighet i gulv/tepper? Prøv å skru på AC...da forsvinner det meste...
bmw-520i Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 Fuktighet i gulv/tepper? Prøv å skru på AC...da forsvinner det meste... er ikke fuktighet på verken gulv eller tepper. men det virker ikke som det er dugg heller. tok en vaskeklut med noe vann på og tørket over og måtte gå over 2 ganger før det forsvant helt. så går det et par timer så ser jeg det begynner forsiktig helt ned på vinduet.?
Anbefalte innlegg