Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen vert borti at den har blitt dårlig på en m50?

nr9 på bildedet..

har et problem på e34 at den begynner tikke på tomgang ,så gir det seg me å tikke v normal kjøring ,for så å begynne å tikke når jeg kjører hardt igjen. eller stopper for rødt lys. gjesp.

titta litt på en pumpe jeg har ligganes, og den fjøra nr10 er sinsyk stram.

fins det noen annen overtykks ventil til olja på m50`n?

eller om dere har noen mening om hva det kan være?

al55w1oqxiqyzb8dwhcy.gif

Skrevet

ja. 220 000km på tellern er da ikke allverden,

har prøvd mye forkjellig olje altfra castrol 10\60 til biltema 10\40 som jeg bruker nå.

ser ikke ut som det er no særlig me pakkninger som kan bli ødelagt i pumpa heller ,da motoren har stått en stund uten olje, før jeg satt den i..

hva er det som kan lage dårlig olje trykk?

Skrevet

det er en ordentlig solid fjør,og den fjøra der vil aldri bli så slakk at det blir slark i ho. så syns det virker jævl rart at den vil bli slakk. fjør me skikkelig spenn i seg.

har noen noengang bytta fjøra på pumpa før ? å fått slutt på lavt oljetrykk?

Skrevet

Jeg har overhalt dette på 2 motorer. Solgte den ene før jeg fikk testet den.. Men på den jeg beholdt selv gikk oljetrykket på tomgang fra 0 til 2,5 etter at det var skiftet.. Og han som tipset meg om det hadde gjort det på nermere 10 motorer og alle hadde blitt bra.. Var han som sa at dette var et kjent problem på m50 motorene..

Skrevet

ok,skjønner. er jo litt rart at den tikker på tomgang ,når det ikke er no særlig me oljetrykk til å løfte fjæra,for så å gi seg ved normal kjøring 2,5-3k rpm. hadde den først begynt å tikke ved høy rpm 4000 +- (noe den gjør) så hadde det vert mere tydelig at fjæra er slakk . men på tom gang 800 rpm så syns jeg det virker litt rart.

frister å prøve men fan for en dritt jobb hvis det ikke hjelper..

Skrevet

For å være sikker setter du på en oljetrykksmåler der oljetrykkbryteren står og sjekker trykket, ved kald motor så skal trykket være 4 bar på tomgang, men kan synke til 1bar når den er varm, men da skal den nå 4 bar ved 3000-4000 omdreininger, tett oljesil kan også lavt trykk.

Skrevet

har sjekka me oljetrykksmåler. på tomgang ca 04-06 bar på varm motor.. og max husker jeg riktig så stopper den v ca 4,7? bar v pådrag,3-4k+ rpm og det er jo riktig at den ikke skal overstige 5 bar.(nye ventilløftere har jeg satt i ,så dem er det ikke)

tett olje sil ? tja muligheten er der.

ved kald motor så tar det Ca 10 sekunder? før du hører olja når motoren. går sakte med andre ord. er veldig leit ,me tanke på slitasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...