Gå til innhold

Kjøp av felger å hvordan gummi (dekkstrekk) blir riktig ?

babjorn
 Share

Anbefalte innlegg

Kikker på noen felger,å skal kjøpe med gummi ferdig montert, så er det en ting jeg lurer på.

Jeg skal ha 8x17 forand også 9x17 bak, Blir det riktig med 205/40-17 på alle 4 dekka, eller skal man ha 205/40-17 på 8x17 også 215/40-17 på 9x17 ?

Takker for all hjelp å tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, d kommer litt an på oppbygginga av felgen.. Jeg har 205.40 bak på mine 9,5" breie hjul.. Der har jeg kurrant strekk på yttersiden av felg, mens på innsiden er det forferdelig med strekk rett og slett.. Hadde det blirr motsatt hadde jeg nok gått opp en dim bak..

Har skaffet meg nye felger nå i 8,5-10x17, og der blir det å kjøre 205.40 foran og 225.35 bak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer vel i den grad at dekkene er forskjellige oppbygd ja.. Noen har "felgbeskytter", andre har ikke. Jeg har kjørt Nankang, og de har fungert bra mtp utseende ved brukbar strekk.. Samt at felger ikke er like inne på banen med kanter osv.. Det kan nok også utgjøre hvordan dekket blir å se til. Om du vil kjøre safe, så tar du jo 215.40 bak.. Da kommer du ikke til å få noe grusom strekk, men du får OK strekk..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...