Gå til innhold

Sub som nekter å spille!

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått adapteren min som går fra bmw til spiller og koblet alt opp, men subwooferen nekter å spille.

Forsterkeren lyser (Grønt) JBL GT5-A402

Subwooferen som nekter å spille JBL GT5-1204BP

Som dere ser på bildet under, så koblet jeg RemoteControl inn på rød ledning som da skal være tenning. (Bare en midlertidlig kobling)

Og kabel fra pluss til forsterkers pluss med en sikring på 150A

Kabel fra metallet på bilen til minus.

Resten er vist på bildene.

1068386.jpeg

1068394.jpeg

1068395.jpeg

1068397.jpeg

1068398.jpeg

1068400.jpeg

1068401.jpeg

1068402.jpeg

1068403.jpeg

1068405.jpeg

Den der som stikker ut fra den blåe teipkladden er da Remote ledningen, men som dere ser koblet jeg den ikke til der. Men isteden så koblet jeg den på rød ledning som vist på bilde

lengere opp

1068406.jpeg

1068411.jpeg

(e46 318) Om det skulle ha noe å si.

Takker for fine svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis forsterkeren lyser grønt, er det nok ikke noe feil med forsterkeren, de fleste " glemmer " av remoten å tenker at det bare er å kaste hele greia siden de ikke får lys. Problemet ditt er vell heller signal. Sikker på at du har koblet alt rett fra forsterkeren og til subben? (+-).... Kan også være bak cd-spilleren siden du har koblet det på en annen måte der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ganske simplel kobing fra sub til forsterker og RC-pluggene til spiller

Så det skal være riktig. Har også prøvd å stilt litt mens jeg spiller av en sang,

men hører ingen forskjell uansett hvor jeg stiller..

Kan nevne det at når jeg stilte på bryteren Fra "HP" til "LP" hørte jeg en liten dunk i subben.

Uten om det så er det ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koble høytalerledningen som er nærmest midten helt til siden.

Du har forsterkeren på crossover så høytalerledningene skal stå helt ut til hver side

Der ja, nå begynte subben å spille.

Men hvorfor så lavt? Orginal subbene overdøver den : p

Prøvd å stilt litt på div, merka ikke så mye forskjell bortsett fra at den ikke ville spille om den var på "HP"

Takker forresten : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HP er høgpassfilter. Da får høge frekvenser passere.

Du skal bruke LP (lavpassfilter) Velg delefrekvens på ca 80hz

Du har sikkert ein gain kontroll. Med den justerer du volumet på suben iforhold til dei andre høgtalerene.

Edit: Du har input level der du justerer signalstyrken. Skru og av bassboost knappen. Alt skal være av når du justerer anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Holder på med det samme og monterer sub i e46, men remoten, skrur subben seg av når du skrur av spilleren?

For nå så har jeg remote fra baklyset, men når jeg skrur av spilleren begynner subben og dure for den har ikke skrudd seg av, og dette er litt irriterende i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med det samme og monterer sub i e46, men remoten, skrur subben seg av når du skrur av spilleren?

For nå så har jeg remote fra baklyset, men når jeg skrur av spilleren begynner subben og dure for den har ikke skrudd seg av, og dette er litt irriterende i lengden.

Koble remote kabelen til spilleren.

Blå/hvit kabel på spilleren.

http://www.bilradiospes.no/a/?aid=a037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Takk takk! ;)

Hei igjen!

Nå har jeg altså koblet opp remote til blå/hvit kabelen fra spilleren.

Men den var det for lite strøm i til og starte forsterkeren, så jeg koblet inn et hjelperelè som er koblet på batteriet som legger inn på signalet den får fra spilleren og gir forsterkeren en remote på 14V

Men så til problemet; Når jeg starter spilleren med alt dette innkoblet vil ikke spilleren spille, altså det kommer ingen lyd ut i høyttalere eller sub, men står bare og viser hvilken radiokanal/cd den står på.

Men så snart jeg fjerner dette starter høyttalerene og lage lyd.

Mens det var lyd i det, koblet jeg inn remoten på hjelperelèt mitt og subben spiller som bare det. Men så tilbake til det samme gamle da jeg slår av spilleren og skal starte det igjen når alt dette er koblet.

Noen som har noen løsning til meg som vet hva problemet er?

Alt hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren har ingen remote utgang etter hva jeg har forstått, men har trekt remote fra spilleren og bak til forsterkeren ja.

Men signalet ble for svakt og kunne ikke starte forsterkeren.

(Vi kan godt snakkes på en av inleggene todleif :) var litt usikker på om alle fikk se det nye innlegget jeg hadde postet om jeg bare postet her, derav 2 inlegg ;) men beklager det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...