Gå til innhold

Hvordan bygger jeg om til manuell? e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svinghjul,svinghjulslager,pedalsett clutch og så trenger du hydralikkrør fra bremseveska. Sikkert noe vesentilig jeg glemmer og.

Skrevet

Trenger ikke ny hjerne eller ledningsnett. Når du demontere gir spaken inne i bilen kommer det frem en gul skinne som spaken går i mellom. Bare pass på at den står i P hele tiden. Hjernen til automat kassa kan du bare ta ut. Har hatt samme ombygging på min 320 er ikke noe avansert ombygging.

Skrevet
Man MÅ ikke bytte diffen. Man får bare større kjøreglede i 1,2 gir.

Det er rikitig som du sier, men toppfart på 170 og 4000rpm i 5gir i 100kmt trur jeg du ikke holder ut så fryktelig lenge...

Skrevet

Trenger ikke bytte bremsekrafrforsterker nei. Om du ser på den beholderen som bremseveska er i så er det en nippel der som er tett i enden . Den kan du skjære av litt av enden på.( der kunne i værtfall jeg) så får du veske til clutchen.. Husk at det skal inn et lager der du skal skru fast svinghjulet .

Skrevet

HUSK! svinghjulslageret/slavelageret som sitter inni der etter du har tatt av svinghjulet osv. og kjøp et nytt. Hvis det er blitt noe skade på det så kan du risikere å ødelegge nærmest hele girkassa di.

Ta det ut, dra til nærmeste bmw forhandler eller tess og kjøp nytt.

Som olavesen sier så er det kanskje en sånn nippel der. Hvis ikke så tar du en annen beholder og kobler opp til clutchen.

mvh

Skrevet
HUSK! svinghjulslageret/slavelageret som sitter inni der etter du har tatt av svinghjulet osv. og kjøp et nytt. Hvis det er blitt noe skade på det så kan du risikere å ødelegge nærmest hele girkassa di.

Ta det ut, dra til nærmeste bmw forhandler eller tess og kjøp nytt.

Som olavesen sier så er det kanskje en sånn nippel der. Hvis ikke så tar du en annen beholder og kobler opp til clutchen.

mvh

Han har ikke noe lager der fra før av , så eneste han trenger er å sette inn et .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...