VassFEITEN Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 eisann, Jeg kjøpte meg min første bil i går, en BMW 320i sedan e36. Problemet er at dørene ikke lukker seg helt når jeg smeller de igjen. Eller det vil si, for det første er de "tunge" å lukke igjen. Og av og til, spesielt på høyre dør framme går ikke håndtaket tilbake etter at jeg åpner døren fra utsiden, og når jeg da lukker døren vil den ikke gå i lås - jeg må altså trykke tilbake håndtaket før jeg lukker døren, se bilde: Det med at dørene er tunge og både åpne og lukke, vil jeg anta at vil gå seg til med litt smøring, eller? (WD-40 eller noe?) Men med at håndtaket ikke går tilbake, vet jeg ikke hva jeg kan gjøre med. Så håper noen her har forslag Mvh Vidar Hetlelid
monssen91 Skrevet Januar 10, 2012 Skrevet Januar 10, 2012 Tja, hadde samme problemert på min. Du kan prøve å justere dørhengslene litt. De som sitter i dørkarmen Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Hawkon88 Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 for det første, når det gjelder smørning etc. ville jeg heller brukt penetration oil fra crc framfor wd40, etc. Den har bedre smøreegenskaper, og holder lengre. wd40 blir fort "brukt opp". i tillegg til at den tørker gummi etc. så aldri ta wd40 på feks et o-ring kjede eller andre plasser med pakninger. når døren er åpen, går håndtaket fint tilbake til "nede" posisjon? eller står den slik som på bildet da også? I tilfelle bør du smøre opp/bytte mekanismen til håndtaket. Er problemet kun når du skal lukke døren, så vil det nok hjelpe å justere dørlåsen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå