Boddiz Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 Kjølevæske lampa lyser i 30 sekunder ca rett etter jeg starter å kjøre på kald motor. Men så forsvinner den helt av seg selv. Bil: e46 330i Hva kan dette være?
Larswilliam Skrevet Januar 3, 2012 Skrevet Januar 3, 2012 lite kjøleveske, vannet ekspanderer når det blir varmt, da blir det nok til å ikke slå ut på sensoren. fyll på en skvett
Boddiz Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 Ok.. Samme om jeg fyller på longlife eller "vanlig"?
Boddiz Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Skrevet Januar 5, 2012 BUMP =) Noen må da vite om det er samme å etterfylle med Longlife eller "vanlig"
rekorden Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Fyll med det du har på fra før av. Longlife og vanlig skal ikke blandes (var iallefall slik før). Da vil det klumpe seg og tette til hele kjølesystemet. Fargen på væsken kan si litt om hvilken type det er du har. Det tryggeste er nok å fylle på litt vann:)
Morty999 Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 er det så lite som mangler så fyll på med vann. går helt fint
Boddiz Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Skrevet Januar 5, 2012 er det så lite som mangler så fyll på med vann. går helt fint Ok, men til en annen gang: hvordan avgjør jeg om det er longlife eller vanlig på bilen? Greit å vite kanskje...
brannmester Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 lite søk på internett.......... kan ikke garantere innholdet....... BLÅ KJØLEVÆSKE MEG-Monoetylenglykol 1-2 års levetid GRØNN KJØLEVÆSKE OAT – organisk syre teknologi G48/G11 3 års levetid AUDI/SEAT/SKODA/VW (TL774-C), BMW (N600.69.0) MAN (324-NF) MB (325.0) MTU (MTL5048) OPEL/GM (B 040 0240) PORSCHE, SAAB (6901599) Overgår standarden BS-6580-1992 og tilfredstiller AFNOR NFR 15-601 G48 (VW Code G11). Kan erstatte blå/grønn og gul kjølevæske RØD KJØLEVÆSKE OAT– organisk syre teknologi G30/G12/G12+ 5 års levetid AUDI/SEAT/SKODA/VW (TL774D/F), MB (325.3), MAN (324-SNF), PORSCHE Overgår standard BS-6580-1992 og tilfredstiller AFNOR NFR 15-601 VW Code G12 / G12 Plus Som hovedregel skal man ikke blande forskjellige typer kjølevæsker. Heller man rød kjølevæske på en bil som har blå væske fra før kan dette skape problemer i form av at væsken endrer konsistens eller egenskaper forringes. Det blir det samme som å blande en god og mindre god motorolje. Man kan alltid benytte en bedre kjølevæske en forskrevet, men det er viktig at kjølesystemet spyles først! MEN! Det finnes i dag en spesiell kjølevæske som kan blandes med alle farger uten at dette skaper problemer: Dette er en helt unik glykol med patentert avansert teknologi som gir maksimal beskyttelse til bilen i hele dens levetid. Den passer alle bilmerker uansett om kjøretøyet er originalfyllt med blå, grønn, orange, gul eller rød kjølevæske, og den kan fylles på (top-off) uten at dette endrer fargen på kjølevæsken i det aktuelle kjøretøyet. Motvirker effektivt galvaniske strømmer. Kjølevæsken er formulert for å benyttes i alle asiatiske, europeiske, amerikanske biler og lette lastebiler uansett merke, modell, produksjonsår eller original kjølevæske. Når kjølevæsken byttes fullstendig ut, holder den hele kjølesystemets levetid uten skifte.
Fliid Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Rød er G12 (longlife) og blå er den gamle typen. Grønn eksistere også. Rød og blå kan ikke blandes. Blå og grønn kan blandes. Man får tak i rød, som kan blandes med alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå