Dorris Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Hei. Tenkte jeg skuklle lage en liten tråd her om ett lite prosjekt jeg og en kompis har. Som topic sier, så er dette banninig i kirka..! Meen det bunner ut i at jeg hadde ett karosseri, pluss det jeg trenger å enda litt til, for å lage en banebil. Mens kompisen min hadde en motor, uten noen bil å ha den i. Så etter ca 2Min betenkningstid på oss begge, å med tanken om at det var opeltreff på rudskogen 8 dager senere, bestemte vi oss for å kaste sammen alt dette her for å ha det gøy på bane ut sommeren. Men den gang ei! Dette viste seg å være en helt super lekebil, så blir nok lagt en god del timer i dette i løpet av vinteren, da både motor og karosseri skal oppgraderes betraktelig Motoren er original c20let (calibra turbo om du vil ) som vi bare har gjort litt små fiks med:) Cometic stålpakning arp studs overalt Borra ventilstyringer Borra flere oljekanaler mellom blokk og topp c20xe kammer Race rådelager Electromotive tecGT datasprut Og ja, det var vel det. Men den bremsa faktisk 236 Hk og 306Nm på hjula hos Protrim:) Og siden Petter Sandum er motor eiger pluss Protrim medarbeider sier det seg vel selv at dette må oppgraderes i vinter! Kommer tilbake med nærmere specs om dette, da ingening er bestemt enda. Men gøy kommer det uansett til å bli Bilen ser ut som om den er kjøpt på bud på ett bilcross løp,og siden jeg er oppretter må vel den også få en solid strekk i løpet av vinteren. Her har jeg ikke helt planene klare enda, men skal nok få inn noen bilder etterhvert! har forsåvidt ingen bilder av hvordan bilen ser ut i dag heller, men det kommer:) Det ser ut som ett ormebol, men det er vel mest på grunn av tidspresset vi hadde.
E30_Dale Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Dette var jo litt kult. Som sagt forandring fryder;-)
M|Fjeld Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Annerledes, men tøft med opel motor i en E30! Hva slags planer om effektuttak har dere?
joachim sørlie Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 tøft at noen gjør det på denne måten også følger med!
Skimmy Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 denne liker jeg! var inne på tanken selv! c20let/xe er råe motorer å trimme på! kompis av meg har henta 600hk av en slik, og 290hk suge motor av en 2 liter! det fungerer!!
Stale_H Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 Tøft, motor det skal lite til for å få et bra effektresultat. Gøy å lese litt annet "stoff"
H_Vatn Skrevet Januar 4, 2012 Skrevet Januar 4, 2012 dette er tøft! har lenge hatt lyst til og banne i kirka med noe lignende selv;) c20let går jo helt greit i en lett bil når den er orginal og så dette kommer jo til og gå veldig bra! mvh
Dorris Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Skrevet Januar 5, 2012 Supert med så mye flotte tilbakemeldinger:) skal komme tilbake med litt mer info i mårra:)
Gravstein Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Kult med c20let i e30, blir noe lettere på fronten også CosCast eller KS topp ?
325ti Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Tenkt denne tanken selv en gang i tiden. Det florerte noen videoer av en svensk (den gang) ektrem e30 med en 20Let på youtube for noen år siden.Husker ikke, men mener p det var oppimot 5-600 hk i den. Kjempemotor og bygge på=) Følger med her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå