Gå til innhold

Lakkering e36 Karmøy/haugesund/haugalandet

thomascr
 Share

Anbefalte innlegg

hei!

Skal lakkere min bmw e36 Cupe orginal fargen..

Bilen har lite rust og lite bunger, noe smått er det selvfølgelig.

Var og fikk pris på lakkering idag, det var med at jeg demonterte hele bilen, tok all rusta osv som var, og det kom på ca 20.000..

er det virkelig så dyrt?

Noen som vet om et verksted eller noen i nærheten som kan fikse lakk for litt billigere penge?

mvh thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanelig pris, det er vel 30.000,- også, men hvis du kjenner noen blir alt lettere :) venn av pappa lakkerer og tar den siste finishen før lakk for 8000,- men da demonterer å pusser jeg

ja, noe sånt jeg også håpet på og finne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Var og fikk pris på lakkering idag, det var med at jeg demonterte hele bilen, tok all rusta osv som var, og det kom på ca 20.000..

er det virkelig så dyrt?

Noen som vet om et verksted eller noen i nærheten som kan fikse lakk for litt billigere penge?

mvh thomas

Høres ut som en grei pris spør du meg.

Med kvittering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

er det virkelig så dyrt?

mvh thomas

Høres ut som en grei pris spør du meg.

Med kvittering ?

Med mva. er dette en ganske rimelig pris.

Hvis du er av den oppfatning at mva. på kvitteringer er tull, og kjenner en som muligens kan male bilen din svart eller en annen farge, burde du få prisen ned til rundt 10.000, om du klargjør den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk for svar.

er litt i tvil, jeg vil ha en strøken bil, men det er snakk om en del penger på en 19 år gammel e36!..

Men, 325 Org cupe, Full Mtech, 110% strøken nylakkert, Skinn interiør, elektriske seter, antispinn ++ burde vell være verdt litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en strøken lakkjobb, vil jeg anbefale å ikke pusse den selv. Overlat sparklingen til noen som kan dette, ellers blir ikke resultatet strøkent. Mange lakkerere vil ikke sprøyte biler som kundene har slipt selv, pga dette er ikke noe en lærer underveis med en sparkelskje og en sprayboks med grunning i garasjen. Forøvrig er 20000 rimelig for en hellakkering av en e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en strøken lakkjobb, vil jeg anbefale å ikke pusse den selv. Overlat sparklingen til noen som kan dette, ellers blir ikke resultatet strøkent. Mange lakkerere vil ikke sprøyte biler som kundene har slipt selv, pga dette er ikke noe en lærer underveis med en sparkelskje og en sprayboks med grunning i garasjen. Forøvrig er 20000 rimelig for en hellakkering av en e36.

Kunne ikke sagt det bedre.

Jeg vil helst ikke ta i en bil som andre har rotet med.

Er ganske mange som har ganske feil oppfatning av hvor mye arbeid det er å få et strøkent resultat ved lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske mange som har ganske feil oppfatning av hvor mye arbeid det er å få et strøkent resultat ved lakkering.

Ja, har ingen planer om og pusse selv :)

Så dere mener jeg skal slå til på den prisen da:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har ingen planer om og pusse selv :)

Så dere mener jeg skal slå til på den prisen da:)?

Må jo bare sjekke med andre hva de skal ha, men hør også om folk har erfaringer med de, hvem de samarbeider med f.eks.

Er mye rart i lakkbransjen for å si det mildt. Tenker ikke bare på det man ser med en gang, men også det man kommer til å se om noen år ;)

Lureste er å kjøre rundt til de firmaene du vil ha pris av, da er fleste ikke vil gi pris uten å se bilen. (vask bilen !)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen er ikke noe å si på iallefall, men kan være lurt å diskutere med lakkereren hvor "nøye" jobben skal gjøres. 20 tusen for en hellakkering er rimelig. Du sier du vil ha bilen strøken. Spørsmålet er da om dette er "dyrt" nok til at lakkereren har nok tid på seg til å gjøre bilen strøken.

Det som er at folk ha forskjellig oppfattning om hva som er strøkent.

Noen ser en nylakket blank bil som de oppfatter som strøken. Andre ser samme bilen og sikter langs karosseriplatene og ser "skjelvingene" etter sparklingen, støvkornene som ikke er polert, strukturen i klarlakken som er hakket for grov , lakkovergangen i dørkarmene som ikke er slipt og polert osv.

Timeprisene for lakkering i Haugesund varierer mellom 1500-1800 inkl/mva inkl lakk materiell.

Det vil i korte trekk si at lakkerern har ca 11-13 timer på seg å fullføre en slik jobb.

Etter min mening som driver eget lakkverksted (lakkerer ca 1200 biler i året) er dette alt for lite for å kunne levere en strøken jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som spør om pris hos en lakkere,er jo ute etter ordentlig resultat.. Ingen som gidder å betale 20 000kr for elendig jobb.Men som du sier bmw pat, så får du som regel hva du betaler. Hvis ikke du kommer til en plass,hvor dem ikke sender fra seg dårlig resultat,selv om prisen er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som spør om pris hos en lakkere,er jo ute etter ordentlig resultat.. Ingen som gidder å betale 20 000kr for elendig jobb.Men som du sier bmw pat, så får du som regel hva du betaler. Hvis ikke du kommer til en plass,hvor dem ikke sender fra seg dårlig resultat,selv om prisen er bra.

Mener ikke du får en elendig jobb for 20000, men det er forskjell på helt greit og strøken.

E36 er jo i dag en gammel bil, og har begrenset verdi. Spørsmålet om det er lurt å legge ut 35-40k i en strøken lakkjobb på denne. Etter min mening er svaret nei.

Er noen villig til å ta jobben for 20k og garantere et bra resultat, er det bare å slå til.

Vet ikke tilstand på tråstarters bil, men sier du den er verdt rundt 70 tusen så er jo 20 tusen rundt 30% av bilens verdi, noe som er rimelig mye å legge ut på en "reperasjon" av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke du får en elendig jobb for 20000, men det er forskjell på helt greit og strøken.

E36 er jo i dag en gammel bil, og har begrenset verdi. Spørsmålet om det er lurt å legge ut 35-40k i en strøken lakkjobb på denne. Etter min mening er svaret nei.

Er noen villig til å ta jobben for 20k og garantere et bra resultat, er det bare å slå til.

Vet ikke tilstand på tråstarters bil, men sier du den er verdt rundt 70 tusen så er jo 20 tusen rundt 30% av bilens verdi, noe som er rimelig mye å legge ut på en "reperasjon" av bilen.

ja, e36 er en gammel bil, men den fortjener og bli tatt vare på:)

hehe.. har drømt om dette lenge, og nå har jeg sjansen:)

hvilket lakkverksted har duda, som lakkerer 1200 biler i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...