Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hvis man bytter motor i 523 96 modell til 528 97 modell, må man bytte kassa og da eller kan man bruke kassa fra 523? Jeg har prøvd å søke meg frem, men ble ikke noe klok på svara jeg fant.

Skrevet

Det er jo samme motoren, bortsett fra slagvolumet, alt bolter sammen, men er muligens en svakere kasse... Om du setter på innsug fra 525, og tuner den, bør du ende opp med rundt 230 hk...

Skrevet

Jepp. Jeg har litt lyst på et kitt fra ess sånn etterhvert også, selvom det ser ut som de bare har kit fra 99 modell og nyere så er det en del andre ting som skal gjøres så blir vel en prosjekt tråd etterhvert:)

Skrevet

Burde ligge i det området med en god tuning, sjekk med hr. Viste, han veit bedre. Du bør beholde originalhjerna, og slippe alt styret som følger med bytte av hjerne.

523 og 525 har samme motor, annet innsug. 528 har visst det lille 523 innsuget.

Har sett test med 523 med 525 innsug og 210 hk. Da burde ca 12% mer salgvolum klare 230 hk.

Mener på at det var det engelske bladet Bimmers som hadde en test for et par år siden med en E39 523 touring, kjørt i dyno, kun bytta innsug og tuna opp til 210 hk, altså mer enn original 525.

Har selv 231 hk i 2.8, men det er Hartge, vet ikke hva annet de evt har gjort med motoren. Muligens porta og andre kammer, men Hartge er visst ikke kjent for å skryte på seg hk... (1993 525ix)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...