Gå til innhold

Trykk i kjølesystemet.


E34_Michael
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. På min bmw e34 har jeg får jeg så trykk i radiatoren at vannet bare lekker ut. Har byttet toppakning og termostat. Er det bare vannpumpen som gjennstår for å løse problemet da? Er det kanskje noen andre her som har det samme problemet eller har hatt det?

Noen som evt har noen tips eller gode løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du.. Har hatt det samme problemet siden mai og jeg har byttet radiator, slanger, termostat, pakninger, vannpumpe, toppakning x2, topp, følere osv. Enden på visa er at jeg bytter hele dritten. Altså en annen motor. Det må være en sprekt cylindervegg hos meg..

Altså høyt trykk i ett lavtrykks kjølesystem må jo bare komme fra ett sted. Nemelig eksosen. Tipper det kommer co2 ut av ekspansjonstanken din, bobler i kjølevannet.

På min er det ikke vann i olja. Men olje i vannet.. Antar at det er m50 du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til vann i oljen og heller ingen tegn til olje i kjølevannet.. Men det på en måte bedret seg etter jeg byttet toppakning. Da måtte jeg fylle vann hvert 5minutt. Men nå kan jeg kjøre en stund uten å fylle, så det blir kun trykk etter en lang periode. Før kokte den stadig. Men ja.. Hadde håpet på at vannpumpa var problemet...

Det er en 520i e34 1994 modell jeg har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du mest sansynlig samme problemet som meg.. Skaff deg en annen motor, du kommer til å skru til du ser mannen med ljåen.. Det er ikke verdt det, har gjort det selv siden mai og trykk i systemet kommer ikke av noe annet en eksos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til vann i oljen og heller ingen tegn til olje i kjølevannet

Du får ikke olje i kjølevannet, det går ikke ann. Det Kjexx snakker om er CO fra forbrenningen i kjøleveska. Dette kan måles på et verksted.

Eller er det også som Kjexx skriver at trykket kommer fra eksos (trykk fra forbrenningskammer i sylinderen). For at dette skal kunne gå er det en åpning mellom sylinder og en kjølekanal hos deg. Dette kan være i topp-pakning eller en sprekk i toppen.

Da du var av med toppen regner jeg med at du fikk den trykktestet og planet toppen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til vann i oljen og heller ingen tegn til olje i kjølevannet

Du får ikke olje i kjølevannet, det går ikke ann. Det Kjexx snakker om er CO fra forbrenningen i kjøleveska. Dette kan måles på et verksted.

Eller er det også som Kjexx skriver at trykket kommer fra eksos (trykk fra forbrenningskammer i sylinderen). For at dette skal kunne gå er det en åpning mellom sylinder og en kjølekanal hos deg. Dette kan være i topp-pakning eller en sprekk i toppen.

Da du var av med toppen regner jeg med at du fikk den trykktestet og planet toppen ?

Man kan få olje i kjølevannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen har jo høyest trykk.. Det er jo umulig at det går noen annen vei en ut i vannet. Eneste stedet som du kan se antydninger er jo under topplokket. Der kan det være grått. Men i motor og bunnpanne er det ikke noe vann i olja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...