Richard81 Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Kjøpte nylig en E34 520i med motor fra 328i. (Fikk denne billig med div. feil) Han som har skiftet motor har ikke vært bil mekaniker for å si det sånn..... Han hadde satt i 520i dysene. (Jeg har byttet disse da riktige fulgte med) Han hadde brukt 520i LMM. (Jeg har skiftet denne til riktig) Innsug, ledningsnett og hjerne er fra 520i. (Det skal vel fungere eller?) Ulyden jeg har er en mekanisk dunkelyd som kommer på tomgang innimellom. (Går litt ujavnt) Høres ut som det kommer fra innsug et eller annet sted... Lyden kommer kun på lavt turtall. Noen som har vært borti lignende??
tonyku Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Ved lavt turtall har du lite oljetrykk som fører til en mekanisk dunkelyd da det ikke kommer olje mellom råde og veiv. Siden det forsvinner på høyt turtall( da har du høyrer oljetrykk) så er konklusjonen min: Rådebank! Just sayin, ja jeg kan ta feil.
Lamek Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Om den er kjørt med lmm, dyser og hjerne kan det godt hende at du har brent stempler eller eksosventiler da den får alt for mager blanding og temperaturen i motoren blir for høy.. Den må ikke kjøres med annet en de styringene den skal ha..
Lamek Skrevet Januar 5, 2012 Skrevet Januar 5, 2012 Ved lavt turtall har du lite oljetrykk som fører til en mekanisk dunkelyd da det ikke kommer olje mellom råde og veiv.Siden det forsvinner på høyt turtall( da har du høyrer oljetrykk) så er konklusjonen min: Rådebank! Just sayin, ja jeg kan ta feil. Siden dunkelyden er bare av og til og på tomgang kan det være feiltenning da han kjører med feil hjerne.
Richard81 Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Skrevet Januar 5, 2012 Hmmm... Ok.. Har ikke brukt bilen annet en hjem fra kjøper selv.. (Ingen ulyder under kjøring, men dro ikke på turtall) Har ikke kjørt bilen etter å ha skiftet LMM. Det som er spesielt er at det kommer bare et enkelt dunk innimellom... Ellers går motoren meget pent... Ingen tikking... Takker for svar
Richard81 Skrevet Januar 5, 2012 Forfatter Skrevet Januar 5, 2012 Ved lavt turtall har du lite oljetrykk som fører til en mekanisk dunkelyd da det ikke kommer olje mellom råde og veiv.Siden det forsvinner på høyt turtall( da har du høyrer oljetrykk) så er konklusjonen min: Rådebank! Just sayin, ja jeg kan ta feil. Siden dunkelyden er bare av og til og på tomgang kan det være feiltenning da han kjører med feil hjerne. Høres litt sånn ut ja... Har hjerne som hører til motor også, men veit du hvordan jeg får jeg fjernet startsperre?
Richard81 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Noen som veit hva jeg må gjøre for å få brukt orginal hjerne til motor?
Richard81 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Ingen som veit?? Hadde vært artig å få prøvd bilen
Julianv Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Er vel samme hjerne på 520 og 528 såvidt jeg har fått med meg, så tror det skal gå fint Ellers så vet jeg ikke hva problemet er.
Richard81 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Er vel samme hjerne på 520 og 528 såvidt jeg har fått med meg, så tror det skal gå fint Ellers så vet jeg ikke hva problemet er. Var det jeg trodde og... Men motor og hjerne er fra 328i.. Kanskje det er noe forskjell der? Innsug er også fra 520i tror jeg...
Richard81 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 vanos motor det der ? Er vel enkel vanos tror jeg.. Har ikke helt satt meg inn i disse BMW motorene enda, men var det jeg ble fortalt
Baslek Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Hadde vært kjekt med en litt bedre beskrivelse av lyden, er den lys eller mørk? Kan være så dumt som en tomgangsmotor som lager lyd på tomgang.
Richard81 Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Hadde vært kjekt med en litt bedre beskrivelse av lyden, er den lys eller mørk? Kan være så dumt som en tomgangsmotor som lager lyd på tomgang. Er en litt kraftig klunkelyd.. Turtallet faller litt når det skjer.. Tror tomgangsmotor er fjernet forresten, for det lå en i bagasjen. Høres nesten ut som du dunker noe i metall borti innsug.. Tror det kommer fra et sted i nærheten av starter.
mphr34ck Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Hadde vært kjekt med en litt bedre beskrivelse av lyden, er den lys eller mørk? Kan være så dumt som en tomgangsmotor som lager lyd på tomgang. rakle lyd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå