Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kan være tenningsbank ja, vet du om tennpluggene er gamle? Du kan vertfall sjekke at alle er skrudd fast skikkelig, og så kan du ta de ut å sjekke fargen på de, fargen bør være fra en mørkegrå til en brun farge. Sjekk også om det kan være lekkasje fra eksosmanifold pakningen. Hender at den lyden høres bedre på noen turtall enn andre.

Skrevet
Hadde vært kjekt med en litt bedre beskrivelse av lyden, er den lys eller mørk? Kan være så dumt som en tomgangsmotor som lager lyd på tomgang.

rakle lyd..

Nei, er et enkelt "klunk" som kommer innimellom.. Noen ganger kan det ta et minutt eller to før du hører det, og noen ganger 5-10 sekunder mellom hver gang..

Skrevet
Kan være tenningsbank ja, vet du om tennpluggene er gamle? Du kan vertfall sjekke at alle er skrudd fast skikkelig, og så kan du ta de ut å sjekke fargen på de, fargen bør være fra en mørkegrå til en brun farge. Sjekk også om det kan være lekkasje fra eksosmanifold pakningen. Hender at den lyden høres bedre på noen turtall enn andre.

Aner ikke hvor gamle plugga er.. (Er jo mulig forrige eier har brukt feil plugger og....) Sjekker i morra :)

Skrevet
Et klunk som kommer innimellom? Høres veldig rart ut. På filmen hørte en så mange ulyder, så vanskelig å vite hvilken du mener :P

Er ikke jeg som har lagt ut filmen :)

Høres heldigvis ikke sånn ut :D

Min går veldig pent bortsett fra dunkelyden..

Holder jeg litt gass går den helt fint uten en ulyd...

Skrevet

Er det noen forskjell om motoren er varm eller kald? Hadde det vært oljetrykk som var problemet hadde nok feilen vært mer statisk, vanosen kan jo lage litt sporadiske klunkelyder når det er feil på den. Men hadde nok begynt med å sjekke pluggene og lest feilkoder.

Skrevet
Er det noen forskjell om motoren er varm eller kald? Hadde det vært oljetrykk som var problemet hadde nok feilen vært mer statisk, vanosen kan jo lage litt sporadiske klunkelyder når det er feil på den. Men hadde nok begynt med å sjekke pluggene og lest feilkoder.

Ja, får prøve å starte med det :)

Mulig lyden kommer oftere når den er varm...

Har ikke gått så mye, da jeg ikke liker å starte den når det er en ulyd...

Skrevet
da er det ikke vanos iallefall..

oljetrykket tenker jeg..

Høres ikke ut som dårlig oljetrykk synes jeg....

Kan jo prøve å få filma mens den går, å legge det ut her :)

Skrevet

hvis du harmistanke om dårlig oljetrykk, så går det an å måle trykket... :) Da får du se om det er dårlig trykk, eller at du har utelukket et alternativ ;-)

Har du sjekka om det er noe løst under innsug, deromkring...vet aldri hva som er gjort hvis tidligere eier ikke hadde peiling..

Skrevet
hvis du harmistanke om dårlig oljetrykk, så går det an å måle trykket... :) Da får du se om det er dårlig trykk, eller at du har utelukket et alternativ ;-)

Har du sjekka om det er noe løst under innsug, deromkring...vet aldri hva som er gjort hvis tidligere eier ikke hadde peiling..

Har ikke rekki å sett på bilen noe særlig enda. men prøver å få tatt en titt i dag :)

Skrevet

Har fått sett litt på bilen i dag.. Var ingen ulyder de første 5-10 min hvertfall... Når motoren blei varm kom det ofte. Stoppet den ganske raskt da det ikke hørtes bra ut....

Tok å sjekka coilene, og frykter at "luringen" som satt i motoren har brukt coiler fra 520i motoren... (Etter å ha sjekka litt er jeg ganske sikker på at de ikke er like)

Nr på de som sitter der er 1 703 359.

Dette kan vel gi en stygg feiltenning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...