Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Noen som kan bekrefte at dette er feil coiler?

Evt. noen som har riktig coiler de skal selge?

Coilene skal vel være like fra 2-2,8. Men du sier at dette skjer sporadisk? Det er så utrolig mye som kan skape lyder i en motor så det neste du burde gjøre er å ta opp lyden å legge den ut. Evt få tatt en diagnose. Men du kan jo prøve å rense tomgangsregulatoren billig å gjøre det iallefall.

Gåen lamdasode kan gi slike sporadiske dunk, De trenger tid for å bli varm så når du starter bilen er de ikke aktive (når den går fint?) da skal de bli varmet opp før de sender signal. Men det blir litt som nåla i høystakken.... Vi må ha mer info...

Skrevet

Takker for svar:)

De er kanskje like... Sjekka coilene i norsk bildelkatalog, og fikk opp forskjellig delenr. på 520i og 328i.

Er begrenset hvor nøye jeg har sett på bilen enda da den står ute, og garasjen er full....

Skal prøve å få lagt ut video av lyden i morra. Er ikke så rå på data, så har ikke fått det til enda :)

Skrevet

Er vel endel forskjeller på m50 og m52 hva angår elektronikk, trur coiler er annerledes, div sensorer

Så ville fått tak i komplett ledningsnett med alt av sensorer osv til m52

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet
Er vel endel forskjeller på m50 og m52 hva angår elektronikk, trur coiler er annerledes, div sensorer

Så ville fått tak i komplett ledningsnett med alt av sensorer osv til m52

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, det er helt sant at m50 og m52 har helt forskjellige komponenter, men han her har vanos motor.. i verste fall har han da m50tu. Men både 520 og 328 har dette.. så for å være sikre her må man vite årstall for begge motorer :wink: Og det delenr mangler du noen tall der?

Skrevet

Bilen er en 1994 mod. Motor veit jeg ikke. Fikk bare vite at den kom fra en E36. Har original hjerne til den motoren, så kan jo sjekke delenr. på den i morra hvis det sier dere noe.. (hjerne fra 520i sitter i nå)

På coilen står det BMW 1 703 359 BREMI 11856 Made in Germany 94.(03 eller 08) Har bildet av det :)

• 1 month later...
Skrevet
Du kan ikke legge ut lyden for oss dødelige, som ikke er på facebook? Er nesten obligatorisk og være tryneboka medlem om dagen

He he.... Er ikke så rå på data, så var det eneste jeg fikk til :oops:

Skal se hva jeg får til :D

Skrevet

Har tatt av tomgangsregulator nå.. På den som sto på står det 0 280 140 533 (Fulgte med en i bilen som det står 0 280 140 524 på, men her er stikket annerledes)

Når det smeller/dunker så faller turtallet for så å øke igjen.

Skrevet

Har hatt av toppdeksel å kikka i dag, og der så alt bra ut..

Høres ut som lyden forflytter seg...

Har også lytta med stetoskop, men hørte ikke noe i det..

Skrevet

Dette har eg ikkje hørt før... hørtes ut som enten mekanisk eller tenningsfeil. Men du sier at turtallet synker etter ett klunk. Inni tomgangsregulatoren ligger det en sleide som vrir seg, denne kan skape lyd. Prøv å hold på den når klunk oppstår for å kjenne om det kan være denne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...