sufii Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Hei, monterte et brukt instrumentpanel som jeg kjøpte i dag. Har noe jeg lurer på. - Jeg har en E39 523ia som altså er en automat. Men girvalgene vises ikke i instrumenpanelet og det gjorde det på det gamle panelet. Hva kan være galt? Pærene er i orden, sjekket dette ved slik check control når alle lysene og viserne går rundt. - Språket på det nye intstrumentpanelet er på tysk, hvordan bytter jeg dette til engelsk? Takk for alle tips på forhånd
sufii Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Også har jeg en slik rød prikk etter km.
mudbug Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Også har jeg en slik rød prikk etter km. Hei! Du kan ikke installere en brukt speedometer på din bil pga speedometer har et annet nummer (ZCS, VIN og SA) fra den bilen som den tilhører. BMW vil ikke kode brukte deler heller. De kan kode kun ny modul. Jeg holder på ett prosjekt der jeg sletter gamle ecu og gjøres den som ny som kan kode på bilen . Den røde prikken lyser pga km teller på speedometer, er forskjellig fra din lcm modul .
sufii Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Hva mener du med at du ikke kan? Hva er ulempene ? Den rød prikken? Og kan det ikke gjøres noe for å fjerne denne røde prikken? Måtte bytte instrumenpanel siden min forrige var knust, og har desverre ikke råd til et helt nytt et. :/
mudbug Skrevet Januar 6, 2012 Skrevet Januar 6, 2012 Hva mener du med at du ikke kan? Hva er ulempene ? Den rød prikken? Og kan det ikke gjøres noe for å fjerne denne røde prikken? Måtte bytte instrumenpanel siden min forrige var knust, og har desverre ikke råd til et helt nytt et. :/ VN nummeret stemmer ikke mellom speedo og din bil, derfor du fikk en prikk. Det eneste du kan gjøre er: 1. Dumpe virgin ecu memory file (dvs at den er en ukodet speedometer) på brukte speedo. 2. Nullstille km teller på speedo til 0 km. 3. bruk DIS/GT1 eller SSSS progman koder brukte speedo på din bil. ellers du må leve med den røde prikken. Husk at det er litt farlig å kjøre uten å kode på din bil med tanken på ABS/ASC ellers DSC .... Utstyrlisten på din bil er kodet inn på din speedometer. Nå kjører du en ann speedo som har ikke samme utstyrlisten på din bil. Håper du forstår hva jeg mener.
sufii Skrevet Januar 6, 2012 Forfatter Skrevet Januar 6, 2012 Hva mener du med at du ikke kan? Hva er ulempene ? Den rød prikken? Og kan det ikke gjøres noe for å fjerne denne røde prikken? Måtte bytte instrumenpanel siden min forrige var knust, og har desverre ikke råd til et helt nytt et. :/ VN nummeret stemmer ikke mellom speedo og din bil, derfor du fikk en prikk. Det eneste du kan gjøre er: 1. Dumpe virgin ecu memory file (dvs at den er en ukodet speedometer) på brukte speedo. 2. Nullstille km teller på speedo til 0 km. 3. bruk DIS/GT1 eller SSSS progman koder brukte speedo på din bil. ellers du må leve med den røde prikken. Husk at det er litt farlig å kjøre uten å kode på din bil med tanken på ABS/ASC ellers DSC .... Utstyrlisten på din bil er kodet inn på din speedometer. Nå kjører du en ann speedo som har ikke samme utstyrlisten på din bil. Håper du forstår hva jeg mener. Skulle ønske at du bodde i nærheten. Kunne du ha hjulpet. For jeg kan virkelig ingenting med diagnose og bil elektronikk for å være ærlig. Får ikke til å skifte språk på panelet fra tysk til engelsk. Jeg skjønner hva du mener, men det har vel ingenting å si at det nye instrumentet har akkurat det samme delenr som jeg hadde på mitt gamle instrumentpanel? Tviler jeg på.
kimmen12 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Når jeg byttet speedo på min E38 så var det en avtagbar boks bak på speedometeret jeg måtte flytte over, hvor det gikk en blå og hvit plugg i. Når jeg prøvde uten å flytte den over fikk jeg "red dot", lys i gir 2-3-4 og kjørecomputeren fungerte ikke.. Vet ikke om det er det samme på E39..
sufii Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Har en slik svart boks, men vet ikke om det er den du mener. Kan ta noen bilder å laster opp.
sufii Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Her er denne boksen på min , vet ikke om det er den som kan overføres.
sufii Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Tusen takk til alle som kom med forslag. Men kimmen12 du var helten i dag. Byttet denne "boksen/hjernen" fra det gamle panelet over på det nye, og da fikk jeg riktig km og red dot var bortevekk. Og samtidig kom girvalgene også. Og jeg hadde engelsk språk tilgjengelig.
mudbug Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Tusen takk til alle som kom med forslag. Men kimmen12 du var helten i dag. Byttet denne "boksen/hjernen" fra det gamle panelet over på det nye, og da fikk jeg riktig km og red dot var bortevekk. Og samtidig kom girvalgene også. Og jeg hadde engelsk språk tilgjengelig. Du er heldig som har den gamle IKE. Den nye IKE er integrert speedo. Da er det vanskelig. Jeg har kjøpt meg den igår for å teste det jeg har beskrevet over. Just testing . Da kan jeg installere M5 cluster på min bil http://www.ebay.de/itm/ws/eBayISAPI.dll ... SA:DE:1123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå