Tor-Einar93 Skrevet Januar 24, 2012 Skrevet Januar 24, 2012 Han jobber der ja, sveiseavdelingen Går i samme klasse som meg, på TAF Jobber du med han kanskje? Aha, slik og forstå jobber på samme plass men ikkje samme avdeling;-)
Oddy93 Skrevet Januar 31, 2012 Forfatter Skrevet Januar 31, 2012 Oppdatering 31.Januar 2012! Beklager at jeg er litt sen, men jeg fikk aldri tid til å få det skrevet ned! I helgen fikk vi på igjen endeleddet på bilen, og får å få av det rusta skvipet, så måtte vi selvsagt ta av hele servoen og sette den i skrustikke. Etter vi hadde byttet den, så merket jeg at det har vært oljelekkasje fra servoen, ettersom det var det eneste bemerkelsesverdige stedet vi såg olje i motorrommet, så vi fikset dette ved å tette slangene fra oljetanken til servoen for og så vaske den. Gikk forsåvidt smertefritt etter dette, ene festet på servoen var knekt, men det ser ut til at det har alltid vært slik Og fattern har kjøpt seg delebil til caben, han skal mest sannsynlig ha motoren, siden det står en m20b25 der, så tar jeg bare hans 2 liter og hiver oppi, pusser den opp og prøver å få den strøken! Håper jeg kan få til dette; Original look, shadowline, hvit lakk og noen billige men fine felger. Interiøret vil jeg ha original stoff, med svart skinn i sidene, slik som det allerede er i bilen! Ellers er det bare til å få ny førerdør, så er det minimalt med rust og ta, med tanke på hvor dårlig den er tatt vare på! Er ikke akkurat vakker, men det er gjerne en uslipt diamant!
Oddy93 Skrevet Februar 8, 2012 Forfatter Skrevet Februar 8, 2012 Mini update 08.02.12 Jeg har ingen bilder å komme med per i dag. Har prøvekjørt bilen i går, gikk som et olja lyn. Eneste merkbare feilen er at speedoen ikke viser fart og temp Fikk endret chipen før jeg tok meg en tur, ting forandret seg litt og gidde et bedre bunndrag, ellers gikk den så godt som før Har planer om å lakkere opp toppdekselet på motoren og toppmanifoldet i helgen, tenker matt/alu. Håper dette kan bli pent Ellers blir det kanskje lakkering i helgen, dette kan bli interessant, skal bli deilig å få den klar. OG, den må inn på eu. Konge, spesielt viss speedo ikke skal fungere Sjekker de om speedo viser riktig på fart? hehehe
Oddy93 Skrevet Februar 13, 2012 Forfatter Skrevet Februar 13, 2012 Update 13.02.2012 Heisann! Det har skjedd litt av hvert i helgen, har tektylert hele hjulbuen og fått satt på grunning på skjerm og panser! Nå nærmer det seg Begynte med litt tektyl, blir fint vettu ! Begynte nesten å tektylere fjærene, men kom på at de kanskje skal kunne se nr på de Så monterte vi skjerm og tilpasset panser! Pussing/sliping! Og til slutt nyfargen; HE HE Nå som bilen er grunnet, så kommer til å lakkere neste helg! Gleder meg til å få dette ferdig, skal inn på godkjenning snart, gikk ut på EU i Januar. Må få time til hjulstillingen og lys, så er dette fiks! Godt å få dette gjort!
Oddy93 Skrevet Februar 21, 2012 Forfatter Skrevet Februar 21, 2012 Update 21.02.12 ! Nå har det skjedd litt her og der, lakken er komt på karosseriet og jeg har fått bestilt meg mtech1 frontfanger. Så har jeg bestilt meg mye småknask til innsiden av bilen, nye glass til grøftelys, nytt baktrekk til setet osv. Fikk også ny dør til "delebilen" jeg skal pusse opp, så ser jeg om det er noe mer jeg trenger. Gleder meg! Her er noen bilder fra lakkeringen: Før klarlakk: Etter: Nye frontfangeren = full mtech1, utenom vingen Håper å få ferdig "smådelene" til helgen nå, så er det hjulstilling og eu! Har troen på at dette skal gå fint, holder på å fjerne noe rust på innsiden av døren på førersiden, ellers er det tilnærmet null rust nå!. Herlig å se fremgang
Oddy93 Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 Fått nye deler nå! Skal oppdatere med noen bilder senere ! Dette har komt; Innfestninger til grøftelys(Selvsagt feil) Mtech 1 fanger som må flikkes litt. Grøftelysglass Ny rygg til setet mitt Dør til delebilen (nyeprosjektet) Diverse knask ! Gøy med pakker
Oddy93 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Update 27.02.12 Helgen går fort unna for de uten vinterferie merket jeg, nå sitter jeg i hybelen og venter på at jobben kommer nærmere ! Men uansett, fikk gjort litt stort og litt smått på bilen i helgen. Fikk endelig fatt i frontfangeren til mtech, slik at jeg nå kan begynne å få alt "smådeler" som støtfangere til mtech lakkert! Fant også ut hvorfor speedoet ikke fungerte, ettersom den ene ledningen har fått et brudd i seg etter forrige eier som ikke har peiling på noe som helst, virker som det ikke hadde noe å si om at ledningene skulle henge sammen. Pusset opp grøftelysene (260kr per nytt glass med reflektorer!) NY FRONT! Gleder meg til å få denne på, har pusset den ned og skal til og plastsveise det som er av sprekker(Er en del, med glassfiber armatur bak) Og selvsagt litt knask til delebilen: Ny dør! (400kr+mva, fra koed) Null rust, m vindu! Vippearm til 325 motor. Noen som har erfaringer på å bytte slikt? Mye jobb? Jeg fikk også byttet trekket bak på ryggen av setet, så nå er snart interiøret så godt som strøkent ! må bare finne igjen rammen til lyssenkeren min. Jeg kan se til å vise hva jeg har av anlegg i bilen også, har bare en dårlig snutt der jeg failer med å brife med motoren, og deretter skrur opp volumet på bilen, dårlig med lys selvsagt, slik at du ikke ser det. Skal se å få noen gode bilder av det en gang ! NB! La meg påpeke at lyden inne i bilen, er HELT klar. Det er ikke dirrelyd som det høres ut pga. mikrofonen på tlf! Klikk her for å høre dirr! Takk for meg !
Oddy93 Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Rydder litt på hovedside, så flytter disse bak her: Update 08.Januar.2012Da har jeg fått kjøpt inn noen coilovers fra EndreM her på forumet (Som dere kan kontakte for deler, han har litt etter hva han har fortalt! ), ikke akkurat sportsdempere, men veldig kurant for prisen etter det jeg har jeg lest (JOM Coilovers). Jeg har også tuklet litt med å få gule lys på bilen, med en "billigmetode". Forteller gjerne litt om lyset først. Slik ble resultatet: Jeg bestilte en gul lyktfilm på ebay, kan sende link hvis noen lurer på det, kan ta det på pm Jeg skal oppdatere med flere bilder om hvordan det ble gjort senere, når jeg tar de 2 siste lyktene. Jeg renset først lyktene godt med tynner, for så å kutte til noen passende biter av filmen, ta heller et mye større radius enn selve lykten, ettersom det kan kuttes av etterpå, og det skal kurves med varmepistol! Jeg har selv flyttet ringene rundt lyktene litt nærmere kanten på lyktene, slik at jeg skjuler litt mer av det ujevne på filmen. Her viser jeg filmen; Og hvordan den stikker ut av kanten bak(PS! Dette er selvsagt skjult når det er montert!); Dette var egentlig rimelig enkelt å gjennomføre. Det er bare midlertidig, for å se om jeg blir lei av gult. Kan hende jeg bare slår til med godkjente hella lykter med eu merket Så litt om bytting av dempere. Jeg fikk bare gjort det bak i helgen og jeg var for ivrig til å ta bilder av prosedyren. Jeg leste litt rundt på forumet, for å sjekke ting. (etter jeg hadde prøvd meg frem og feilet i noen timer) Jeg løste boltene på felgen, løftet opp bilen og satt den godt på plass ved begynnelsen av bærearmene med to bukker og fjernet felgene. Deretter skrudde jeg av den ene bolten som holder demperen fast, enkelt og greit. Så kom det som var litt tricky. Jeg hadde ikke lest om noe hittil og tenkte ikke på kremningshemneren. (Doh ) Noe som gjorde at jeg bannet og steikte en stund før jeg gikk inn på bimmers her, der stod det at det ikke skulle være nødvendig å skru noe annet av, bare til å trykke ned bærearmen og dra ut fjæren. Jeg prøvde, ikke f*en om den rikket seg :-). Så jeg gikk inn på http://www.bimmersdiy.com(?) Der gikk det opp for meg at det var kremningshemmeren som gjorde motstand, skrudde den av, tråkket på akslingen og ja, kunne dra den ut, presse inn coiloverfjærene og ta meg en pause, klokken 4 om natten. Tror tipset om å ikke skru av noe ekstra var hovedsaklig til dere med E30 coupé/sedan, siden cabrio er en del stivere grunnet taket er vekke. Fremme skjer neste helg, ettersom jeg trenger ny bærearm etter å ha prøvd litt for hardt å rive demperen av. Eventuelt kjøper jeg bare nytt kuleledd. Dette var en produktiv helg, for ellers skjer det ingenting. Ødelagt kuleledd på bærearm: Endelig fått av møkket av en demper: Montert demper og fjær bak (Alubiten er justeringen) Fremdemper, samme prinsipp med alu Fremdemper, samme prinsipp med alu Update 15.Januar.2012 Har dessverre ikke noe bilder idag, orker ikke å gå ut mens jeg leser på samfunnsfagen nå Jeg har ikke fått gjort mye mer enn å få av fjærbeina av bilen, ta ut av gamle dempere og stikke i nye. Hadde fått alt ferdig montert, men selvsagt ble bærearmene ødelagt, siden jeg ikke hadde riktig utstyr Så jeg tok likegodt og bestilte meg nye bærearmer, ny polyforinger til de og polyforinger til stabstag bak og fremme Får håpe jeg merker forskjellen når jeg får bilen på veien Jeg har også tatt av stabstaget fremme og lakkert det og fjernet rusten som var på det Får jeg delene fra koed nå, så har jeg bilen ned på alle fire til neste helg, da kan jeg begynne å gjøre klar for lakkering ! - Oddy93
Oddy93 Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Skrevet Mars 22, 2012 Sorry for sein update, sikkert ingen som leser uansett. Fangere er nå lakkert og påmontert! Det nærmer seg nå Kommer bilde update senere, bilen er inne på pkk og hjulstilling nå Den kommer ikke til å bestå, p.g.a. det nye understellet.
Oddy93 Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Skrevet Mai 8, 2012 Hey Lenge siden nå, har ikke tid og er liten respons. Men bilen er eugodkjent og på veien igjen. Fortsatt ikke noe mtech på elns, men kommer seg. Oppdaterer en gang sener når jeg har tid.
Tor-Einar93 Skrevet Mai 9, 2012 Skrevet Mai 9, 2012 Mangen som er innom å ser, men sjeldent skriver må hive deg på denne her på søndag viewtopic.php?f=9&t=224976
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå