Eccles Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hallo! Jeg har lest litt rundt på forumet etter lignende tråder, men ble ikke helt klok. Det son skjedde med meg er; jeg dro i butikken for å kjøpe snus. Var inne i 5 min. Når jeg skulle starte igjen, kom det bare ett "klikk" og ingenting mer.. Har ikke sett noe tegn til at dette skulle skje tidligere. Bilen har alltid startet trofast. Den startet med en gang på trillen. Har ladet batteriet, men fortsatt bare det samme klikket. Er det starteren som er gåen? Hvor sitter den? Hvordan sjekker jeg den? Håper noen kan hjelpe
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hvilken bil er det? Ligger mest sannsynlig under innsugsmanifold/belg på venstre side av motor, skrudd inn mot girkassen. Ta en hard gummiklubbe eller kobberhammer og gi den et par harde (ikke for harde) kakk i siden av startmotor huset og se om den så starter.
rekorden Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Hvordan oppfører lysene inni bilen seg? Hvis de dimmer helt ned er det trolig batteriet som feiler. Gjør et forsøk på å få start med startkabler. Men alt i alt tipper jeg det er innslaget du hører, så meget mulig den er defekt ja.
rekorden Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/30/63
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Utifra at dette skjedde så plutselig er det nok ikke batteriet. Er nok børstene i starteren som begynner å bli utslitte, og da legger det seg metall støv mellom de og skaper kortslutning, slik at strømmen velger letteste veien til gods, og går da gjennom innslaget, men drar ikke motoren rundt. Et velrettet slag med en gummiklubbe/kobberhammer dunker vekk dette metall støvet og startmotor dreier rundt igjen, det vil jo selvfølgelig ikke fungere særlig lenge, men er en enkel måte å "nesten" diagnostisere problemet.
Eccles Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Skrevet Januar 7, 2012 Hvilken bil er det?Ligger mest sannsynlig under innsugsmanifold/belg på venstre side av motor, skrudd inn mot girkassen. Ta en hard gummiklubbe eller kobberhammer og gi den et par harde (ikke for harde) kakk i siden av startmotor huset og se om den så starter. Kommer jeg til ovenfra? Eller må jeg under bilen?
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Du kommer til ovenfra såvidt. Legger ved link til bilde av den så du ser hvordan den ser ut. Skal være på venstre side av motoren, skrudd inn mot girkassen. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /97405.JPG
rekorden Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 En skummel men mulig metode for å få den til å midlertidig fungere igjen kan kanskje være å kjinne et lite øyeblikk mens motoren går, eller?
Baslek Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Det eneste du oppnår med å gjøre det er å ødelegge startkransen på svinghjulet, så det ville jeg ikke gjort.
rekorden Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Var noe slikt jeg fryktet. Hva med å parkere i en bakke, vri rundt tenningen slik at det sier klikk i starteren, så begynne å trille og starte bilen på gir? Kan vel ikke skade slik mitt tidligere foslag ville gjort? Mulig jeg fortsatt er ute på tulletur...
Eccles Skrevet Januar 8, 2012 Forfatter Skrevet Januar 8, 2012 Hvor får jeg tak i ny/ overalt? Bdr London?
Fliid Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Din lokale reservedels leverandør kan vel skaffe dette igjennom nbs, med pant i din gamle starter. Er den gåen, så er den gåen. Stalltips.
biglake Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Bytta bare innslaget på en Caravelle jeg hadde, vet ikke om dette er mulig på e36. Men det er trangt som F på disse bilene, så det er vel like greit å bytte alt med en gang.
Wendel Skrevet Januar 8, 2012 Skrevet Januar 8, 2012 Hvis du tar av innsuget så skal det være god plass.. Er ihvertfall det på m50 motorene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå