freddalur Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 Er det noen som vet hvilke kabler som går til orginal turteller i E30 pre. Facelift. Skal koble turteller opp mot datasprut (Electromotive Tec 2).
Morty999 Skrevet Januar 7, 2012 Skrevet Januar 7, 2012 mener den er svart med tynn hvit stripe på i motorstikket.
freddalur Skrevet Januar 10, 2012 Forfatter Skrevet Januar 10, 2012 Njaaa, er en hvit med tynn svart stripe... Noen flere innspill?
Morty999 Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 hvit med blå stripe er vell til åp nulle ut oljeservicen på instrument tror jeg. kobla dette på en e30 i sommer, da var den svart med hvit tynn stripe.
freddalur Skrevet Januar 11, 2012 Forfatter Skrevet Januar 11, 2012 Har hørt mange har sagt det nå, men på mitt el nett så er det ingen som er svart, eller svart og hvit... Noen som har vært borti noe annet?
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 På preface E30 er det en liten kontakt med 3 pinner, rett ved siden av hjerne stikket. Den sorte ledningen i dette stikket er turteller. (grønn er tenningsstrøm, den siste (kvit?) er økomåleren)
Bimmer327tic Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Stemmer det som integrale sier. Hvit 3 pin kontakt som ligger bak klokke/hanskerom der den sorte er til turteller.
Morty999 Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Åja. Er prefacelift ja, leste feil. Ja da er den inne ved hjernen.
helgeb Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Åja. Er prefacelift ja, leste feil. Ja da er den inne ved hjernen. ved bruk av haltech e6x, må det kobles inn motstander og kondensator for å få orig. turteller til å virke Morty??
Morty999 Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 nei. bare å koble "AUXOUT" til turtellern mener jeg, er en "egen" utgang på e6x som skal gå til turteller og funker utmerket på bmw sine turtellere.. AUX OUT er grønn med svart stripe og kommer ut ved ledninga til coil osv..
T. Thøgersen Skrevet Januar 11, 2012 Skrevet Januar 11, 2012 Tråd-raper litt jeg, har Autronic SM4 koblet riktig output til turtelleren i bilen (Facelift E30), men den er død som møk. Trengs det no annet for å få det til å funke? Det skal sies at turtelleren ikke fungerte før ombyggingen heller. SI-batteriet er byttet, og kretskortet "renset". Alle andre instrumenter funker, bortsett fra turtelleren som sagt. Bør jeg bytte instrument?
freddalur Skrevet Januar 12, 2012 Forfatter Skrevet Januar 12, 2012 Ok, takker for svar, men hjelper lite fordi det er ikke noen plugg ved klokke/hanskerom. Men om noen vet hvilken farge det er på ledning til turteller i speedometerpluggen, hadde det vert til stor hjelp.
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Januar 12, 2012 Skrevet Januar 12, 2012 Tråd-raper litt jeg, har Autronic SM4 koblet riktig output til turtelleren i bilen (Facelift E30), men den er død som møk. Trengs det no annet for å få det til å funke? Det skal sies at turtelleren ikke fungerte før ombyggingen heller. SI-batteriet er byttet, og kretskortet "renset". Alle andre instrumenter funker, bortsett fra turtelleren som sagt. Bør jeg bytte instrument? Skal virke med Sm4 ja, er sikkert enklest å bytte instrument. Turtellern går via "elektronikken" i dashn så er vel den som kødder. Ok, takker for svar, men hjelper lite fordi det er ikke noen plugg ved klokke/hanskerom. Men om noen vet hvilken farge det er på ledning til turteller i speedometerpluggen, hadde det vert til stor hjelp. Det er en sort ledning pin 7 i C1 kontakten. (iallefall ifølge 88mod koblingsskjema men dette skal være likt hele veien)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå